Zmierzch Ery
Za kilka miesięcy logo Ery zostanie zastąpione marką T-Mobile. Jednak zdaniem specjalistów od marketingu, rebranding nie jest konieczny, by operatorzy telefonów komórkowych odnosili w ten sposób sukcesy.
Pokazują to doświadczenia węgierskiego operatora Pannon GSM i jego właściciela - norweskiego Telenora. Tymczasem koncerny, które pojawią się na rynku polskim wybrały promocję swoich ogólnoświatowych brandów. Nie istnieje już Idea, niebawem zniknie Era, a przyszłości prawdopodobnie Plus GSM. Wielu analityków uważa za kontrowersyjną decyzję o zmianie logo Idei na Orange. - Inwestor zamiast zmieniać nazwę, mógł np. przeznaczyć pieniądze na szybszą rozbudowę sieci trzeciej generacji - twierdzi Andrzej Piotrowski, ekspert rynku telekomunikacyjnego z Centrum im. Adama Smitha. Wybrał inną drogę. Może chodziło tylko o to, by France Telekom za korzystanie z logo Orange mógł przez 10 lat pobierać aż 1,6 proc. rocznych przychodów naszego operatora. Erą, po przejęciu Polskiej Telefonii Cyfrowej przez Deutsche Telecom, kieruje obecnie zarząd wyznaczony przez niemiecką firmę. Era, pomimo że jeszcze nie przeprowadziła rebrandingu, ponownie odnotowuje największą wśród operatorów liczbę klientów. Fakt ten jest jednym z powodów, dla których opinie analityków na temat zmiany marki polskiego operatora są podzielone.
Oprac.: ef, źródło: Dziennik Polska Europa Świat, 2006.12.04 "Era straci logo i pieniądze" Marek Jaślan, Tomasz Kamyk
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|