Darmowe gadanie za oglądanie
Być może za jakiś czas będziemy wieść długie, darmowe rozmowy ze swoich komórek. Jest jednak pewien warunek. Będziemy musieli także za ich pomocą oglądać reklamy.
Mobilna reklama kusi sieci komórkowe. Operatorzy testują nowe sposoby na zdobywanie rynku i Klientów. Jest o co walczyć bo rynek reklamowy w kraju to ok. kilka miliardów złotych rocznie. Na razie to wizja odległa ale rozważana. Specjaliści szukają nowych sposobów na zdobywanie rynku. I ten jest jednym z nich. Potrzebę dyktuje sam rynek i zniżka przychodów w zakresie podstawowych usług. Pomysł nie jest nowy. W Wielkiej Brytanii, gdzie od zeszłego roku działa wirtualny operator Blyk nie pobiera opłat za usługi, bo sponsorują je reklamodawcy. Blyk ma póki co problemy ze zdobywaniem klientów i sprawę traktuje testowo.
Marek Wcisło z Polskiej Telefonii Cyfrowej komentuje:
- Na razie słyszy się tylko o wielu testowych akcjach reklamowych, często bez żadnych wydatków po stronie reklamodawców. W komórkowych serwisach Ery reklamowały się m.in. Toyota, Philips, Polsat, Warner Bros. Zdaniem Marka Wcisły kluczowe jest stworzenie grupy odbiorców reklamy.
oprac: S. Kowalska źródło: Życie Warszawy, 2008.04.07 "Reklama w komórce, rozmowa za darmo." Łukasz Dec
Wyraź swoją opinię
|
Posiadamy certyfikat:
|