dzisiaj: 27-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Po nowelizacji ustawy jeszcze mniej reklam browarów


Ministerstwo Zdrowia przygotowało projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Zakłada on m.in. zakaz reklamy alkoholu po godzinie 6 i przed 23. Napojów wyskokowych nie będzie można kupić na stadionach, a narciarze po spożyciu alkoholu nie będą mogli korzystać ze stoków.


Nie dziwi fakt, że przeciwne wprowadzeniu zmian w ustawie są polskie browary. „Obecne zapisy ustawy o emisji reklam piwa są dobre. Nie ma potrzeby zmieniać czegoś, co prawidłowo funkcjonuje” – uważa Eliza Panek, rzecznik prasowy Grupy Żywiec. Dodaje też, że kilka lat temu obniżono godzinę emisji reklam, a producenci piwa zaczęli przekazywać więcej środków na sport i kulturę. Według przedstawicielki Żywca, reklama powinna być tak skonstruowana, aby była kierowana do dorosłego odbiorcy. Tymczasem Ministerstwo Zdrowia twierdzi, że reklama ma wpływ na zachowanie nieletnich. Resort przywołuje opracowanie Światowej Organizacji Zdrowia z 2001 roku, z którego wynika, że jest związek między wydłużeniem czasu emisji reklam a wzrostem konsumpcji alkoholu przez młodzież. Danuta Gut z Biura Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego jest zdania, że reklama nie ma aż tak dużego wpływu na spożycie alkoholu. „Wiele badań pokazuje, że decydują inne czynniki. Reklama jest dopiero na piątym lub szóstym miejscu spośród czynników decydujących o spożyciu alkoholu”. Gut podaje, że obecnie nie da się oszacować, jakie straty poniosą browary po nowelizacji.

Nowelizacja zakłada także zakaz sprzedaży i spożywania napojów alkoholowych na terenie stadionów i innych obiektów sportowych. Po spożyciu alkoholu nie będzie można także korzystać ze stoków narciarskich czy łódek nad wodą. Osoby, które nie będą przestrzegały nowych przepisów ukarać będzie można karą grzywny, której najmniejszy wymiar będzie wynosił 2,5 tys. zł. (F)

Opracował M. Frąckowiak, źródło: www.mediarun.pl, 2008.07.22, „Będzie mniej reklam piwa w programach telewizyjnych”, Gazeta Prawna

 

 

 

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: