Firmy outdoorowe na plusie
Firmy oferujące reklamę zewnętrzną mają się dobrze. Sprzedaż tej formy reklamy w I półroczu 2008 roku wzrosła o ponad 14 proc. do 326,6 mln zł.
„Wynik pierwszego półrocza 2008 roku zamyka się kwotą w wysokości 326.559.495,00 zł, która jest wyższa w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku o ponad 14 procent (pierwszym półroczu 2007 roku kwota sprzedaży wyniosła 285.964.338,00 zł.). Wynik ten potwierdza prognozy IGRZ dla bieżącego roku - planowaliśmy na początku roku wzrost sprzedaży na poziomie 15 procent” – twierdzi prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej Lech Kaczoń. Uważa także, że perspektywy rozwoju rynku reklamy zewnętrznej w Polsce są dobre. Rośnie także wielkość wydatków na reklamę w Internecie. „Uważamy, że sytuacja ta powoduje także wzrost wydatków na reklamę outdoorową. Albowiem reklama zewnętrzna jest najlepszym "partnerem reklamowym" internetu” – dodaje prezes Kaczoń. Dane IGRZ obejmują firmy z pierwszej piątki: AMS, Cityboard Media, Clear Chanel Poland, Stroer Out of home Media, a także News Outdoor Poland. Trzeba dodać, że raport obejmuje rzeczywiste, a nie cennikowe wpływy firm. Nieco gorzej w pierwszym półroczu radził sobie segment reklamy tranzytowej. Jej sprzedaż spadła o 3,5 proc. i wyniosła 17,9 mln. (F)
Opracował M. Frąckowiak, źródło: Rzeczpospolita, www.rp.pl, 2008.07.22, ”Sprzedaż firm reklamy zewnętrznej rośnie”, gwol, PAP
|
Posiadamy certyfikat:
|