Krytyka Poczty Polskiej nie ustaje
Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB) sprzeciwiło się nagłej podwyżce cen usług Poczty Polskiej – poinformowano w komunikacie.
SMB wystosowało list protestacyjny do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Ministerstwa Infrastruktury oraz władz Poczty Polskiej. Stowarzyszenie chce, aby przedstawiciele administracji publicznej przestali tolerować monopolistyczne praktyki Poczty Polskiej. „Podwyżka została wprowadzona w trybie nagłym, bez jakichkolwiek rozmów ze środowiskiem. Nie zadbano przy tym nie tylko o konsultacje, ale wybrano najgorszy z możliwych terminów na przeprowadzenie tej operacji. Wprowadzenie nowego cennika w lipcu bez jakiegokolwiek uprzedzenia, w oczywisty sposób zrujnowało precyzyjnie ustalane wcześniej założenia budżetowe. Podwyżki wprowadzone przez Pocztę Polską niekiedy sięgnęły 20 proc. Oznacza to, że w niektórych obszarach, Poczta Polska, stała się jednym z najdroższych operatorów w Unii Europejskiej” – czytamy w komunikacie. Autorzy jako przykład podają cenę wysłania druku bezadresowego. W Polsce ta usługa jest o połowę droższa niż w Niemczech. Zdaniem członków SMB, których duża część to niemałe firmy wysyłkowe działające w Polsce, PP w żaden sposób nie odnosi się do opóźnień w dostarczaniu przesyłek. „Żaden z masowych nadawców nie otrzymał odszkodowania ani nawet propozycji odszkodowania za opóźnienia w dostarczaniu przesyłek wynikłe podczas ostatniego strajku pracowników Poczty Polskiej” – czytamy dalej w liście.
Stowarzyszenie uważa poza tym, że proces wymiany skrzynek w Polsce jest opóźniony. Szacunki niezależnych operatorów pocztowych mówią, że nie wymieniono jeszcze połowy skrzynek. Nowe skrzynki mają być dostępne dla wszystkich operatorów, a nie tylko dla przedstawicieli Poczty Polskiej. (F)
Opracował M. Frąckowiak, źródło: www.interia.pl, 2008.07.21, „Poczta Polska: Nasza poczta najdroższa w Europie”, PAP
|
Posiadamy certyfikat:
|