Świat kupuje coraz więcej elektroniki użytkowej
700 mld dolarów ma wynieść w przyszłym roku wartość globalnej sprzedaży elektroniki użytkowej (telewizory, dvd itp.). A to wszystko za sprawą szybko rosnącej i bogacącej się klasy średniej w Brazylii, Rosji, Chinach i Indiach.
Prognozy wskazują, że w 2009 roku Chiny będą już trzecim co do wielkości rynkiem świata, a sprzedaż w tym kraju wzrośnie do 105 mld dolarów. Tym samym będzie to już ok. 15 proc. globalnej sprzedaży branży. Rozwojowi rynku elektroniki użytkowej sprzyja także coraz powszechniejsze dążenie do mobilności. Pod względem wartości sprzedaży, największym tempem wzrostu będą mogli się cieszyć producenci urządzeń do nawigacji, ale laptopy i telefony komórkowe także odnotują znaczący wzrost. Producenci telewizorów LCD także nie będą mieli powodów do narzekań; w tym roku ich sprzedaż sięgnie 100 mln sztuk. Światowe wydatki na LCD i plazmy przekroczą 130 mld dolarów, co stanowi 20 proc. całego rynku elektroniki użytkowej. (S)
Opracował M. Frąckowiak, źródło: Rzeczpospolita, www.rp.pl, 2008.07.12, „Kupujemy więcej elektroniki użytkowej”, Anna Brzezińska
|
Posiadamy certyfikat:
|