Lokalizatory internetowe przyciągają reklamodawców
Lokalizatory internetowe stają się coraz bardziej popularne wśród internautów i firm. Rocznie przedsiębiorstwa wydają na reklamę w nich blisko 100 mln zł.
Właściciele serwisów internetowych zwiększają wydatki na rozwój w internecie oraz udoskonalanie internetowych map - pisze "Gazeta Prawna". Okazuje się bowiem, że usługi lokalizowania firm na mapach cieszą się dużym zainteresowaniem firm. Szacuje się, że rocznie przedsiębiorstwa przeznaczają od 80 do 100 mln zł za pokazanie się na mapach. Wydatki te będą nadal rosły, gdyż lokalizatory internetowe wypierają w Polsce tradycyjne książki telefoniczne i płyty CD, a obecnie korzysta z nich ponad 6 mln użytkowników miesięcznie. Na rynku tym, którego wartość przekracza 300 mln zł rocznie, pojawi się też konkurencja. Niektóre firmy już teraz rozwijają użyteczność internetowych map i proponują nowe sposoby wyszukiwania. Zmobilizowało je do tego wejście na rynek Zumi, który po miesiącu swojej działalności pozyskał ponad 1,7 mln osób. Do jego konkurentów należą m.in. Panorama Firm (pf.pl) i pkt.pl, które w odróżnieniu od Zumi, czerpią główne dochody ze sprzedaży powierzchni reklamowej w książkach i na płytach CD. W 2007 r. udział przychodów z internetu Panoramy Firm przekroczył 20% w całych przychodach. Jednak młodzi klienci poszukują informacji o przedsiębiorstwach w internecie, dlatego inwestycje w rozwój internetowych map staje się opłacalna. Obecność w lokalizatorach jest wprawdzie darmowa, ale firmy płacą za zamieszczenie większej ilości danych o sobie i możliwość korzystania z dodatkowych narzędzi, by lepiej były widoczne na mapach. (F)
oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, www.gazetaprawna.pl, 2008.02.19
"100 mln zł rocznie na reklamę w lokalizatorach", Michał Fura
|
Posiadamy certyfikat:
|