Pierwsza pomoc i ewakuacja pod kontrolą
Pracodawca będzie musiał wyznaczyć osoby odpowiedzialne za udzielenie pierwszej pomocy i ewakuację w razie wypadku.
Rada Ministrów rozpatrzy dziś projekt nowelizacji kodeksu pracy zobowiązujący pracodawców m.in. do wyznaczenia spośród pracowników osób odpowiedzialnych za udzielenie pierwszej pomocy i ewakuację podczas wypadku - informuje "Gazeta Prawna". Szefowie będą zobowiązani do poinformowania o tym pozostałych pracowników i do przekazania im np. numeru telefonu osób odpowiedzialnych za pierwszą pomoc. Liczba, pomoc, szkolenie i wyposażenie tych osób zależne będą od rodzaju i poziomu możliwych zagrożeń. Kodeks pracy nie zobowiązywał do tej pory pracodawców do bezpośredniego wyznaczenia takich osób i ich szkolenia. Nowe przepisy nałożą na pracodawców również obowiązek informowania pracowników na temat zagrożeń dla zdrowia i życia na poszczególnych stanowiskach pracy oraz sposobach postępowania w przypadku awarii. Jeżeli nowe przepisy wejdą w życie, pracodawcy razem z pracownikami będą musieli ustalić wykaz prac, które winny być wykonywane przez minimum dwie osoby. (F)
oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, www.mojafirma.infor.pl, 2008.02.19
"Szef wyznaczy osobę odpowiedzialną za ewakuację pracowników", Łukasz Guza
|
Posiadamy certyfikat:
|