Legia Warszawa ma swój napój energetyzujący
Wartość rynku napoi energetycznych może sięgnąć w tym roku 1 mld zł. Do walki o klienta ruszyła… Legia Warszawa.
Od 1 lipca w niektórych stołecznych sklepach można kupić napój Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa. „Marka (L)energy to nowy element marketingu klubu. Kierujemy go przede wszystkim do kibiców i sympatyków drużyny” – mówi dyrektor marketingu klubu, Kornel Eljaszewicz. Do końca wakacji produkt ma być dostępny w 5 tys. sklepach na terenie Mazowsza. Legia nie informuje, ile kosztuje promocja i dystrybucja, ale szanse na straty są bardzo małe. W ubiegłym roku wartość polskiego rynku napoi energetycznych zwiększyła się o 84 proc. i sięgnęła 490 mln zł. Wiele wskazuje na to, że wskaźnik ubiegłoroczny uda się powtórzyć w roku 2008. W kłopotliwej sytuacji znalazł się światowy potentat produkcji tego typu napoi – Red Bull. Obecnie wprowadził obniżki cen i opakowanie półlitrowe. Nie jest już polskim liderem sprzedaży, bowiem wyprzedziła go marka Tiger, wytwarzana przez FoodCare. Konkurencja tych produktów w Polsce jest jedną z najostrzejszych w Europie. (F)
Opracował M. Frąckowiak, źródło: Rzeczpospolita, www.rp.pl, 2008.07.02, „Legia dołącza do Tigera”, Beata Drewnowska
|
Posiadamy certyfikat:
|