Wielkość sprzedaży internetowej będzie rosła
Visa Europe poinformowała w komunikacie, że handel internetowy w latach 2012-2015 będzie stanowił 19 proc. całkowitej wartości sprzedaży.
Europejscy handlowcy, którzy brali udział w ankiecie prognozują, że w wymienionym okresie pojawią się sklepy większe, ale z mniejszą ilością obsługujących je pracowników. Sklepy będą częściej wykorzystywały nowe technologie. Połowa ankietowanych uważa, że warunkiem koniecznym dla rozwoju różnych form zakupów stanie się wprowadzenie płatności elektronicznych i innych rozwiniętych technologii płatniczych. 41 proc. detalistów ma skorzystać z technologii elektronicznych do propagowania zdrowej żywności, czy przez Internet czy w placówce stacjonarnej. „Internet to ciągle uzupełniający kanał sprzedaży, choć rośnie o kilkanaście procent rocznie. Ta tendencja się utrzymuje” – uważa prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Andrzej Maria Faliński. Dodaje także, że 19 proc. udział handlu w Internecie to zawyżona prognoza, bowiem duży potencjał sprzedaży ma żywność, a ta będzie kupowana w tradycyjnych sklepach. Raport „Sklep Przyszłości 2012-2015” zamówiony przez Visa Europe przedstawia wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 300 dużych i średnich detalistów w 7 krajach unijnych. Visa Europe jest stowarzyszeniem 4,6 tys. banków z całej Europy. (F)
Opracował M. Frąckowiak, źródło: Gazeta Prawna, www.gazetaprawna.pl, 2008.07.02, „Za kilka lat handel internetowy będzie stanowić w Europie 19% sprzedaży”, PAP
|
Posiadamy certyfikat:
|