Agora stawia na nowe media
W najbliższych latach większość przychodów medialnego giganta ma pochodzić z działalności pozawydawniczej.
W pierwszym kwartale 2008 roku przychody koncernu wyniosły 313,4 mln zł. Sprzedaż egzemplarzowa i reklam w „Gazecie Wyborczej” wyniosły 169 mln, a wartość działalności internetowej oszacowano na 8,8 mln zł. Firma ma w tej chwili 59 marek internetowych. Oglądalność portalu Gazeta.pl zrównała się już z konkurentami: Interią.pl i O2.pl. „Chcemy w tym roku powalczyć z O2 i Interią o pozycję numer trzy, choć zdajemy sobie sprawę, że nasza konkurencja nie śpi” – zapowiada Tomasz Józefacki, szef pionu internetowego Agory. Koncern zapowiada otworzenie wspólnego newsroomu dla działalności internetowej i radiowej, buduje też jedno wspólne studio telewizyjne. Agora chce być producentem krótkich form telewizyjnych, przeznaczonej do szeroko rozumianej transmisji w systemie cyfrowym. Szczegóły poznamy jesienią. (I)
Opracował M. Frąckowiak, źródło: Puls Biznesu, www.pb.pl, 2008.07.02, „Agora: Dwie trzecie przychodów spoza gazety”, MEW
|
Posiadamy certyfikat:
|