Po trzech kwartałach firmy wydały na reklamę 4,5 mld zł
Reklama w mediach po trzech kwartałach kosztowała przedsiębiorstwa 4,5 mld zł. W czwartym kwartale 2007 firmy wydadzą na nią jeszcze 2,1 mld zł.
Wydatki firm na reklamę medialną po trzech kwartałach sięgnęły 4,5 mld zł i były o 14,7% większe niż w tym samym okresie ubiegłego roku - informuje "Gazeta Prawna". Z raportu domu mediowego Starlink wynika, że wpływ na wzrost wartości rynku reklamy miały wydatki promocyjne przedsiębiorstw z sektora telekomunikacji, banków i kosmetyków, gdyż były średnio o 20% większe niż w 2006 r. Najwięcej środków zostanie przeznaczonych w IV kwartale br., bo aż 2,1 mld zł. W opinii CR Media Consulting, wartość całego rynku reklamy na koniec 2007 r. może wynieść ponad 6,6 mld zł. Najszybciej rosną wydatki na reklamę internetową, które po trzech kwartałach sięgnęły 211 mln zł. Na większy o średnio 51% budżet na reklamę internetową zdecydowały się takie branże: telekomunikacyjna, motoryzacyjna, transportowa, żywnościowa oraz finansowa i bankowa, co przełożyło się na wzrost udziału internetu do 4,7% w całym rynku reklamy, a do końca 2007 r. ma wynieść 5%. Oprócz internetu firmy zwiększyły wydatki na reklamę w kinie, outdoorze i telewizji. Natomiast mniej przeznaczyły na reklamę w dziennikach, magazynach i radiu.
oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, 2007.11.26
"2,1 mld zł na reklamę w IV kwartale", Michał Fura
|
Posiadamy certyfikat:
|