dzisiaj: 02-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Banki pozyskują klientów przez komórkę


Banki wychodzą ze swoich siedzib, by bezpośrednio dotrzeć do masowego klienta. Ma im w tym pomóc współpraca z operatorami komórkowymi.


Dotychczas banki, jak np. Eurobank, Lukas czy Cetelem walczyły o klientów w sklepach wielkopowierzchniowych. Teraz trend się zmienia - pisze "Gazeta Wyborcza", gdyż zdobywanie klientów na terenach sieci handlowych jest coraz trudniejsze i droższe. Banki szukają więc innych sposobów pozyskania klientów. Jednym z nich są sieci komórkowe, dzięki którym oferta bankowa może trafić do szerokiej rzeszy osób, nawet tych, które nie posiadają konta bankowego czy kredytu. W Polsce liczba kont osobistych wynosi 17 mln. Przykładowo PKO BP ma 5 mln klientów, a najwięksi gracze na rynku telefonii mobilnej mają ponad 13 mln. Za pośrednictwem komórek banki chcą oferować karty płatnicze, głównie kredytówki. Citi Handlowy oferuje klientom Plusa karty kredytowe i karty bankomatowe klientom Netii. Orange ma m.in. mBank, a za pośrednictwem Play GE Money oferuje swoją kartę Visa. Oprocentowanie kart kredytowych dla klientów telekomów waha się od 15,9 do 21,9%. "GW" szacuje, że banki poprzez sieci komórkowe pozyskały już kilkadziesiąt tysięcy nowych klientów. Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP, powiedział, że "- W programach Visa Orange prowadzonych z BZ WBK i mBankiem z oferty skorzystało ponad 30 tys. osób. Z kolei Norbert Jeziolowicz ze Związku Banków Polskich powiedział, że "- Jeśli bank jasno określi, do kogo chce dotrzeć, a operator ma odpowiedni przekrój klientów, to sukces dla obu stron jest murowany". Dodatkowo bank ma możliwość korzystania z bazy klientów operatora w zamian za prowizję. Banki i operatorzy chcą na dłużej przywiązać do swojej marki klienta poprzez karty kredytowe i zniżki na wybrane usługi. Tak więc klient danej sieci komórkowej będzie mógł być równocześnie klientem danego banku współpracującym z wybranym operatorem komórkowym. Współpraca banków z operatorami będzie rozwijała się w kierunku poszerzania różnych ofert.


oprac.: ef, Gazeta Wyborcza Ogólnopolska, 2007.11.20
"Banki łowią na komórkę", Przemysław Poznański, Maciej Samcik

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: