Banki pozyskują klientów przez komórkę
Banki wychodzą ze swoich siedzib, by bezpośrednio dotrzeć do masowego klienta. Ma im w tym pomóc współpraca z operatorami komórkowymi.
Dotychczas banki, jak np. Eurobank, Lukas czy Cetelem walczyły o klientów w sklepach wielkopowierzchniowych. Teraz trend się zmienia - pisze "Gazeta Wyborcza", gdyż zdobywanie klientów na terenach sieci handlowych jest coraz trudniejsze i droższe. Banki szukają więc innych sposobów pozyskania klientów. Jednym z nich są sieci komórkowe, dzięki którym oferta bankowa może trafić do szerokiej rzeszy osób, nawet tych, które nie posiadają konta bankowego czy kredytu. W Polsce liczba kont osobistych wynosi 17 mln. Przykładowo PKO BP ma 5 mln klientów, a najwięksi gracze na rynku telefonii mobilnej mają ponad 13 mln. Za pośrednictwem komórek banki chcą oferować karty płatnicze, głównie kredytówki. Citi Handlowy oferuje klientom Plusa karty kredytowe i karty bankomatowe klientom Netii. Orange ma m.in. mBank, a za pośrednictwem Play GE Money oferuje swoją kartę Visa. Oprocentowanie kart kredytowych dla klientów telekomów waha się od 15,9 do 21,9%. "GW" szacuje, że banki poprzez sieci komórkowe pozyskały już kilkadziesiąt tysięcy nowych klientów. Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP, powiedział, że "- W programach Visa Orange prowadzonych z BZ WBK i mBankiem z oferty skorzystało ponad 30 tys. osób. Z kolei Norbert Jeziolowicz ze Związku Banków Polskich powiedział, że "- Jeśli bank jasno określi, do kogo chce dotrzeć, a operator ma odpowiedni przekrój klientów, to sukces dla obu stron jest murowany". Dodatkowo bank ma możliwość korzystania z bazy klientów operatora w zamian za prowizję. Banki i operatorzy chcą na dłużej przywiązać do swojej marki klienta poprzez karty kredytowe i zniżki na wybrane usługi. Tak więc klient danej sieci komórkowej będzie mógł być równocześnie klientem danego banku współpracującym z wybranym operatorem komórkowym. Współpraca banków z operatorami będzie rozwijała się w kierunku poszerzania różnych ofert.
oprac.: ef, Gazeta Wyborcza Ogólnopolska, 2007.11.20
"Banki łowią na komórkę", Przemysław Poznański, Maciej Samcik
|
Posiadamy certyfikat:
|