dzisiaj: 02-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Sieci kawiarni wyprą małe kawiarenki


Na polskim rynku kawiarni zaczyna być tłoczno. Własnymi sieciami dysponuje Costa, Ruch i Empik, a wkrótce pojawi się na nim światowy gigant Starbucks.


Na początku przyszłego roku sieć kawiarni Coffe Haeven, posiadająca w Polsce 43 punkty, będzie musiała zmierzyć się z  amerykańskim Starbucksem, jednym z jej pierwowzorów - informuje "Gazeta Wyborcza". Nieoficjalnie wiadomo, że pierwsze lokale powstaną w Warszawie, Krakowie i Gdańsku. Koncern, który zarządza 13 tys. lokali na całym świecie, będzie wprowadzany na polski rynek przez spółkę AmRest - operatora m.in. KFC. Uruchomienie kawiarni zapowiadają także inne firmy, jak eCoffee, która planuje w ciągu trzech lat otworzyć ponad sto barów kawowych pod marką Costa Coffee. Sieć Costa Coffee ma ponad 800 punktów w 20 państwach. Połowa akcji spółki jest w posiadaniu NFI Krezus kontrolowanej przez Romana Karkosika. Kawiarniane plany ma też Ruch, który zamierza stworzyć sieć  kawiarni pod nazwą iCoffee. Przejął już dziewięć kawiarni Tchibo. Do końca roku ma ich być 17, w przyszłym roku - 50, a za dwa lata - 100. Wszystko za 40 mln zł. W kawiarniach tych będzie można kupić prasę,  skorzystać z darmowego internetu i obejrzeć TVN. Do kawiarnianych graczy należy też Empik, który jest w posiadaniu 22 kawiarni pod własnym szyldem, a w 2008 r. ma otworzyć jeszcze 10. Paweł Sobków z zarządu Ruchu twierdzi, że kawiarnie są perspektywicznym i nienasyconym segmentem rynku gastronomicznego, dzięki któremu można zdobyć pozycję lidera. W Polsce, wg Ruchu,  znajduje się sto sieci kawiarni. Rynek kawiarniany w naszym kraju wart jest obecnie 1,5 mld zł. Małe kawiarenki mają zostać wyparte przez silne sieci kawiarń. Po wejściu na nasz rynek Costy czy Starbucks zacznie się konkurencja na skalę ogólnopolską, a w ślad za nią konsolidacja i wyłonienie dwóch lub trzech liczących się graczy.  Jack Trout, autor bestsellerów o marketingu, który doradzał Starbucksowi, uważa, że amerykańska sieć odniesie sukces na polskim rynku.


oprac.: ef, źródło: Gazeta Wyborcza, www.gazeta.pl, 2007.11.12
"Początek wojny o rynek polskich kawiarni", Piotr Miączyński, Vadim Makarenko

 

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: