Firmy coraz chętniej zlecają usługi
Outsourcing usług telekomunikacyjnych rośnie w szybkim tempie. Nowym trendem tego rynku jest specjalizacja dostawców usług - pisze "Puls Biznesu".
Z raportu Audytela, spółki doradczej specjalizującej się w audycie teleinformatycznym, "Outsourcing telekomunikacyjny dla przedsiębiorstw 2007" wynika, że rynek outsourcingu telekomunikacyjnego osiągnął poziom penetracji porównywalny do rynku outsourcingu usług informatycznych. Z usługi tej korzysta 70% ankietowanych przedsiębiorstw, a dla porównania, z rynku outsourcingu usług informatycznych - ok. 62%. Grzegorz Bernatek, kierownik działu analiz Audytela, twierdzi, że wartość tego rynku będzie rosła poprzez rozszerzenie zakresu bieżących kontraktów. Nowym trendem tego rynku jest specjalizacja dostawców usług. Klienci nie chcą się bowiem uzależniać od jednego dostawcy i zależy im na poszukiwaniu najlepszych rozwiązań. Zdaniem użytkowników, outsourcing ma więcej zalet niż wad, dlatego zapewnia sobie stały punkt w funduszach przedsiębiorstw. G. Bernatem poinformował, że średni budżet telekomunikacyjny ankietowanych firm wyniósł 661 tys. zł.
oprac.: ef, źródło: Puls Biznesu, 2007.11.07
"Firmy polubiły zlecanie usług", [ZŁO]
|
Posiadamy certyfikat:
|