dzisiaj: 29-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Reklamy telewizyjne w nowych przepisach UE


Dyrektywa "O audiowizualnych usługach medialnych" (AMSD)  określa ograniczenia związane z przerywaniem programów reklamami i przepisy dotyczące telewizji na żądanie.


W Warszawie, podczas czwartkowej konferencji zorganizowanej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji dyskutowano nt. nowej dyrektywy - podały "Wirtualne Media". Określa ona m.in. definicję audiowizualnej usługi medialnej na żądanie, tzw. telewizji na żądanie, dzięki której można dokonać wyboru audycji oraz czasu jej odbioru z przedstawionej oferty programowej, a także definicje telesprzedaży i kryptoreklamy. Wg nowych przepisów, emisja reklamy i telesprzedaży będzie mogła przerywać filmy, z wyjątkiem seriali i dokumentów, oraz programy informacyjne. Określona została też częstotliwość pojawiania się reklam: nie częściej niż raz na 30 min., a w przypadku programów dla dzieci: gdy program trwa dużej niż pół godziny. Zniesiony jest dzienny limit reklamy, ale czas nadawania spotów nie może przekraczać 12 min. w ciągu godziny. Dyrektywa zakazuje stosowania kryptoreklamy dotyczącej m.in. papierosów i leków na receptę oraz umieszczenie informacji o kryptoreklamie na początku i na końcu programu. Jednak decyzję o jej ogólnym stosowaniu pozostawia państwom unijnym. Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT powiedział, że nowa dyrektywa jednoznacznie określa potrzebę regulacji prawnej i kontroli rynku usług audiowizualnych oraz istnienia organu kontrolnego jak KRRiT, podobnie jak kontrolujące treść przekazu urzędy unijne. Państwa UE będą miały dwa lata na wprowadzenie w życie nowej dyrektywy od momentu zatwierdzenia jej przez Parlament Europejski, który przyjmie ją pod koniec listopada.


oprac.: ef, źródło: www.wirtualnemedia.pl, 2007.10.26
"UE chce wprowadzić nowe przepisy dotyczące m.in. telewizyjnych reklam"

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: