Reklamy telewizyjne w nowych przepisach UE
Dyrektywa "O audiowizualnych usługach medialnych" (AMSD) określa ograniczenia związane z przerywaniem programów reklamami i przepisy dotyczące telewizji na żądanie.
W Warszawie, podczas czwartkowej konferencji zorganizowanej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji dyskutowano nt. nowej dyrektywy - podały "Wirtualne Media". Określa ona m.in. definicję audiowizualnej usługi medialnej na żądanie, tzw. telewizji na żądanie, dzięki której można dokonać wyboru audycji oraz czasu jej odbioru z przedstawionej oferty programowej, a także definicje telesprzedaży i kryptoreklamy. Wg nowych przepisów, emisja reklamy i telesprzedaży będzie mogła przerywać filmy, z wyjątkiem seriali i dokumentów, oraz programy informacyjne. Określona została też częstotliwość pojawiania się reklam: nie częściej niż raz na 30 min., a w przypadku programów dla dzieci: gdy program trwa dużej niż pół godziny. Zniesiony jest dzienny limit reklamy, ale czas nadawania spotów nie może przekraczać 12 min. w ciągu godziny. Dyrektywa zakazuje stosowania kryptoreklamy dotyczącej m.in. papierosów i leków na receptę oraz umieszczenie informacji o kryptoreklamie na początku i na końcu programu. Jednak decyzję o jej ogólnym stosowaniu pozostawia państwom unijnym. Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT powiedział, że nowa dyrektywa jednoznacznie określa potrzebę regulacji prawnej i kontroli rynku usług audiowizualnych oraz istnienia organu kontrolnego jak KRRiT, podobnie jak kontrolujące treść przekazu urzędy unijne. Państwa UE będą miały dwa lata na wprowadzenie w życie nowej dyrektywy od momentu zatwierdzenia jej przez Parlament Europejski, który przyjmie ją pod koniec listopada.
oprac.: ef, źródło: www.wirtualnemedia.pl, 2007.10.26
"UE chce wprowadzić nowe przepisy dotyczące m.in. telewizyjnych reklam"
|
Posiadamy certyfikat:
|