Dolnoślązacy nie muszą już stać w urzędowych kolejkach
Mieszkańcy Dolnego Śląska coraz powszechniej mogą kontaktować się z 32 jednostkami samorządowymi wszystkich szczebli przez internet. Zintegrowany System Informatyczny kosztował 15 mln zł.
Urzędy zostały wyposażone w nowy sprzęt z oprogramowaniem. Zakupiono 900 komputerów, 60 serwerów i 70 skanerów. „Dzięki systemowi, Dolnoślązacy już teraz mogą drogą internetową przesłać np. zgodę na wyburzenie, na budowę, zgody na udostępnienie informacji publicznych z urzędu marszałkowskiego. Na stronie internetowej www.e-urzad.dolnyslask.pl bez logowania się można zobaczyć całą listę pism” – mówi Jan Warszawa, pełnomocnik marszałka województwa dolnośląskiego ds. informatyzacji. Jedynym warunkiem korzystania z nowych usług jest posiadanie elektronicznego, bezpiecznego podpisu. Każda z jednostek uczestniczących w projekcie, musiała wnieść wkład własny w wysokości 25 proc. kosztów projektu, czyli ok. 100-120 tys. zł brutto. W planach jest kolejna inwestycja na Dolnym Śląsku – budowa Regionalnej Platformy Informacyjnej dla mieszkańców i samorządowców. (F)
Opracował M. Frąckowiak, źródło:Rzeczpospolita, www.rp.pl, 2008.06.30, „E-urząd na Dolnym Śląsku”, ksta
|
Posiadamy certyfikat:
|