Neuralia zbada mózgi dla reklamy
Na polskim rynku badań marketingowych rozpoczęła działalność Neuralia - druga firma zajmująca się neuromarketingiem.
By dowiedzieć się, w jaki sposób klienci podejmują decyzje, firma posługuje się specjalistycznym sprzętem badającym mózg - podaje "Gazeta Prawna". Pierwszą spółką neuromarketingową w Polsce był LAB. Neuralia zamierza przyciągnąć klientów ofertą zawierającą m.in. badanie skuteczności reklam, analizę rynku marek produktowych w oczach klientów, analizę produktów szybko zbywalnych (FMCG), a także wizerunków osób publicznych. Założycielami spółki są prof. Piotr Jaśkowski, specjalizujący się w badaniach mózgu i Marcin Ledworowski, związany z marketingiem i sprzedażą w branży telekomunikacyjnej i finansowej. Zdaniem Marcina Ledworowskiego "- Firmy coraz chętniej korzystają z neuromarketingu, bo potrzebują obiektywnych badań. Inne metody zafałszowują rzeczywistość, bo ludzie podejmują decyzje pod wpływem emocji, a potem tworzą do nich racjonalne uzasadnienia. Na badaniach fokusowych badani opowiadają o sobie, tworząc zniekształcony obraz. Dlatego dojdzie do tego, że każda poważna firma badawcza będzie miała swój dział neuromarketingu lub będzie korzystać z naszych usług". Do klientów Neuralii należą firmy z branży FMCG i telekomunikacyjnej. Spółka współpracuje także z agencjami reklamowymi, domami mediowymi i agencjami PR. Szacuje, że polski rynek badań marketingowych stanowi 7-8% wydatków przedsiębiorstw na reklamę, czyli ok. 600 mln zł. Neuralia prowadzi rozmowy z inwestorami branżowymi i finansowymi nie wykluczając pojawienia się na rynku NewConnect. (F)
oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, www.gazetaprawna.pl, 2008.06.18
"Neuralia chce zarabiać w reklamie, badając mózgi", Michał Fura
|
Posiadamy certyfikat:
|