dzisiaj: 01-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Operatorzy szukają oszczędności


Taniejące usługi telekomunikacyjne oznaczają spadek przychodów operatorów. Telekomy dążą zatem do ograniczania kosztów zatrudnienia pracowników.


Ceny usług telekomunikacyjnych spadają, więc operatorzy szukają oszczędności poprzez cięcie kosztów zatrudnienia. Według statystyk, godzina pracy pracownika operatora komórkowego to dla zatrudniającej go firmy ponad 1 tys. zł., a ten sam wymiar czasu pracownika operatora stacjonarnego wynosi czterokrotnie mniej. Najgorszą sytuację na rynku telekomunikacyjnym przeżywa Telekomunikacja Polska, gdyż w I półroczu na jednego z 27 tys. jej pracowników przypadało 33 tys. zł miesięcznych przychodów, czyli najmniej spośród  dużych firm telekomunikacyjnych działających na terenie Polski. W Telefonii Dialog statystyczny jej pracownik wypracowywał w tym samym okresie 39 tys. zł‚ a w sieci kablowej UPC - 44 tys. zł. Działy operatorów, w których zatrudnia się najwięcej osób to sprzedaż, obsługa klienta i utrzymanie sieci, mimo że obowiązki te zlecane są częściowo również firmom zewnętrznym. Operatorzy zamierzają ograniczać koszty zatrudnienia i coraz częściej zainteresowani są korzystaniem właśnie z usług firm zewnętrznych. W ten sposób działa Tele2 świadcząca usługi na sieci TP, siecią Netii zarządza z kolei Ericsson, któremu przekazanych zostało kilkuset pracowników. Podobnie, choć w mniejszym stopniu,  postąpił Polkomtel. TP prowadzi program dobrowolnych odejść‚ mający na celu obniżenie zatrudnienia do 21 tys. osób. Tymczasem jej konkurencja zwiększa zatrudnienie, ponieważ dzięki liberalizacji rynku ma możliwość efektywniejszego konkurowania z narodowym operatorem. Pracowników przybyło w Netii - wzrost o ponad 100 osób, PTK Centertelu, operatora Orange i w Polkomtelu, operatora Plusa - zatrudnienie wynosi ponad 3 tys. pracowników. Natomiast Polska Telefonia Cyfrowa, operator Ery, zatrudnia blisko 5 tys. osób. PTC preferuje bowiem własną obsługę, dlatego wzmacnia dział sprzedaży.


oprac.: ef, źródło: Rzeczpospolita, 2007.08.28
"Operatorzy tną koszty", ŁUKASZ DEC

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: