Francuzi zadbają o wyraźniejszy wizerunek w Polsce
Mimo że Francja jest największym inwestorem na polskim rynku, jej obecność jest słabo zauważalna. Francuscy inwestorzy postanowili tę sytuację zmienić.
Po przeprowadzeniu i analizie zleconych badań, zdecydowali o stworzeniu wyraźnego wizerunku francuskich inwestorów jako solidnych partnerów polskiej gospodarki. Badania przeprowadzone przez IQS & Quant Group dla Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Polsce (CCIFP) wykazały, że ponad jedna trzecia Polaków pozytywnie odnosi się do francuskich inwestycji, nieprzychylny jest im co dziesiąty Polak, a ponad połowa wykazuje neutralny stosunek. Polacy nie mieliby nic przeciwko francuskim inwestycjom w infrastrukturę drogową i kolejową, telekomunikację, branżę spożywczą, naukę i budownictwo. Nowe inwestycje w we wszystkie gałęzie polskiej gospodarki zapowiedział już, na spotkaniu zorganizowanym przez CCIFP, Eduard Sicat, szef Misji Ekonomicznej przy Ambasadzie Francji w Polsce. Główne branże to: budownictwo, logistyka, informatyka, nieruchomości, sektor energetyczny, hotelarstwo i transport. Magdalena Tran-Van, dyrektor generalna CCIFP, powiedziała m.in., że rocznie Izba pomaga wejść na polski rynek 100 francuskim firmom. Francuska Misja Ekonomiczna poinformowała natomiast, że w firmach z kapitałem francuskim wyższa kadra kierownicza składa się z ponad 98% Polaków. Średnia pensja w tych firmach jest o 30% wyższa niż średnia krajowa i o 44% wyższa niż w polskich prywatnych firmach. Na szkolnie jednego pracownika francuscy inwestorzy wydają rocznie ok. 2 tys. zł. Firmy znad Sekwany wpływają na swój wizerunek angażując się w mecenat kultury, resocjalizację i pomoc dla grup upośledzonych społecznie, ochronę środowiska, a także w szkolenia i edukację.
oprac.: ef, źródło: Puls Biznesu, 2007.07.02
"Francuskie marki powalczą o swój wizerunek w Polsce", [MIM]
|
Posiadamy certyfikat:
|