Archiwum |
Operatorzy grają nie fair
Niestety analiza nie prowadzi do budujących wniosków. Wynika z niej, że telekomy częstokroć umyślnie stosują strategię dezinformacji Klientów i w niektórych przypadkach pobierają od nich nieuprawnione bądź też zawyżone opłaty. Pierwszy przykład to nieuzasadniona niczym wysokość opłaty za zdjęcie SIM-lock'a (w tej chwili 610 zł). Zwrócono również uwagę na nieuzasadnione różnicowanie opłat za zmianę taryfy. Jej wysokość jest uzależniana od posiadanego abonamentu. Tymczasem na co zwraca uwagę prezes UOKiK - zmiana taryfy dotyczy jednej czynności i nie powinna rekompensować operatorowi utraconych korzyści materialnych. Kolejny problem to tendencja do umieszczania istotnych dla Klientów kwestii nie w umowie, którą podpisują, a w cenniku. Problematyczne z punktu widzenia Klienta są również procedury dotyczące reklamacji w przypadku zakupu wadliwego telefonu. Bardzo często konsument nie wie, do kogo zwrócić się z reklamacją, ponieważ nie ma świadomości, że zakupując telefon w promocji w rzeczywistości zawiera dwa kontrakty - na świadczenie usług telekomunikacyjnych i ten dotyczący kupna aparatu. Kontrola UOKiK zakończyła się wezwaniem operatorów do zmiany postanowień budzących wątpliwość. Oporni mogą otrzymać pozwy do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. oprac: S. Kowalska źródło: Nowa Trybuna Opolska, 2007.08.09 "Sieci komórkowe żyłują klientów." Joanna Jakubowska Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym. |
Panel KlientaOferty usług
|