Netia i Tele2 konkurują o klientów internetu
Netia planuje sprzedawać w Polsce co trzecie łącze internetowe, a Tele2 - zostać liderem pod względem niskich cen. Ich wspólnym przeciwnikiem jest TP.
W promocyjnej ofercie Tele2 proponuje internet za darmo przez 15 miesięcy, o ile klient podpisze trzyletnią umowę. Natomiast Netia w odpowiedzi na ofertę konkurenta, przedłużyła swoją ofertę promocyjną. Zdecydowała się na pozyskiwanie klientów rezygnując z marży, co przyniosło jej korzyści w postaci dużego zainteresowania najnowszą ofertą, a w rezultacie - codziennego zawierania umów w liczbie sięgającej tysiąca. Netia ma około 138 tysięcy klientów internetu będącymi klientami Netii, TP i lokalnych internetowych sieci osiedlowych przejętych przez Netię w czerwcu. Operator zainteresowany jest także akwizycją. Z kolei Tele2 chce zostać najtańszym operatorem. Duża skala usług popularnych pozwala bowiem Tele2 na obniżanie cen. Jej priorytetem w tym i w przyszłym roku jest wzrost lojalności klientów oraz ekonomiki usług. Użytkownicy WLR, czyli hurtowej sprzedaży abonamentu, w Tele2 nie mogą mieć szerokiego pasma. Tele2 oskarża o to Telekomunikację Polską, która uważa, że technicznie jest to niemożliwie. Problem ma jednak zostać niebawem rozwiązany. Narodowy operator sam promuje swoją usługę, jaką jest Neostrada. Na koniec I kwartału 2007 r. TP miała ponad 1,8 mln klientów korzystających z szybkiego dostępu do internetu (neostrada i SDI), a w tym roku zamierza pozyskać kolejne kilkaset tysięcy użytkowników nie obawiając się konkurencji, tym bardziej, że ma jeszcze Orange. Operatorzy komórkowi również oferują szerokopasmowy internet, a sumaryczna liczba ich klientów przekroczyła pół miliona.
oprac.: ef, źródło: Puls Biznesu, 2007.07.31
"Tele2 rzuciło rękawicę Netii", Katarzyna Latek, Marcin Kuśmierz
|
Posiadamy certyfikat:
|