Dzwonki do komórek przynoszą miliony
Sprzedaż treści multimedialnych na komórki jest coraz poważniejszym biznesem w naszym kraju. Potwierdzają to wyniki finansowe spółek: e-muzyka i ePlay.
Spółka e-muzyka odnotowała w ubiegłym roku zysk sięgający 400 tys. zł, przy przychodach przekraczających 3 mln zł. E-muzyka planuje zaoferować swoje usługi Polakom w Wielkiej Brytanii i USA. Spółka zamierza pozyskać w tym celu kilkanaście milionów złotych z jesiennego debiutu na GPW. E-muzyka wykorzystuje popyt na tzw. usługi premium, które są realizowane płatnościami przez SMS-y - np. tapety, dzwonki, gry java, pliki wideo. Wartość tego rynku była w ubiegłym roku szacowana na 600 mln zł. Połowę tej sumy otrzymują operatorzy GSM, 300 mln 65% - organizatorzy konkursów SMS-owych, a resztę - dostawcy treści multimedialnych. Sprzedaż dzwonków to również spore pieniądze dla polskich artystów. Zdaniem Roberta Kniazia, prezesa spółki, polski rynek usług premium będzie rósł niebawem w tempie około 30% rocznie. Plany e-muzyki to inwestycje w technologie w celu udostępniania gotowej platformy do sprzedaży plików cyfrowych wirtualnym operatorom. Podobne założenia ma spółka ePlay, posiadająca sklep internetowy, w którym sprzedaje pliki muzyczne MP3. Tomasz Szladowski, prezes ePlay'a, potwierdza, że sprzedaż dzwonków do komórek jest świetnym biznesem. Spółka nastawia się na rynek hurtowy i tak jak e-muzyka, ePlay najpierw podpisuje kontrakty z wytwórniami muzycznymi, odsprzedając następnie innym pliki cyfrowe np. w formie dzwonków. Do jednego z klientów należy Play. 30 - 40%. przychodów ePlay'a, to wpływy z tytułu sprzedaży dzwonków do komórek. Dużym zainteresowaniem cieszą się też wideodzwonki. E-muzyka zamierza poszerzać swoją ofertę m.in. poprzez inwestycję w sklep MP3player.pl.
oprac.: ef, źródło: Dziennik Polska Europa Świat, 2007.07.18
"E-muzyka zarabia miliony na dzwonkach na komórki", Marek Jaślan Dziennik Finansowy
|
Posiadamy certyfikat:
|