Rosną światowe wydatki na media i rozrywkę
Analitycy firmy PricewaterhouseCoopers przewidują, że w ciągu pięciu lat globalne wydatki na media i rozrywkę osiągną poziom 2 bln dolarów.
Z najnowszego raportu Global Entertainment and Media Outlook firmy PricewaterhouseCoopers wynika, że w ciągu pięciu lat globalne wydatki na media i rozrywkę wzrosną w stosunku do 2006 r. o 600 mld dol. i osiągną poziom 2 bln dol. Najszybciej ma rozwijać się internet, dystrybucja programów telewizyjnych oraz gry wideo. Adam Pawlicki z zespołu ds. sektora mediów i rozrywki w PwC mówi, że w chwili obecnej następują istotne zmiany w branży rozrywkowej, ponieważ oferty rozsyłane są przez internet i telefony komórkowe, a formaty cyfrowe zastępują dotychczasowe. Dodaje, że "- W 2011 r. ponad połowa wartości rynku będzie należeć do technologii cyfrowych". Na rynku tym straci więc prasa. Również w Polsce najszybciej rosną wydatki na dostęp do internetu i na reklamę internetową. Polscy reklamodawcy będą więc swoje budżety przeznaczać na internet. Powodem jest m.in. dostęp do internetu przez coraz większą liczbę gospodarstw domowych, a także rosnąca popularność handlu elektronicznego. Na dynamicznym rozwoju rynku mediów i rozrywki straci natomiast prasa. Innym trendem jest konwergencja mediów, dlatego platformy oferujące w ramach jednej usługi telewizję, telefonię i dostęp do internetu będą przeznaczać większe środki na media i rozrywkę. Już w 2011 r. mają kontrolować 55% światowego rynku mediów i rozrywki, a ich przychody wyniosą ponad 1 bln dol. Na nowych technologiach, jak kina cyfrowe, ma skorzystać również przemysł filmowy. Zyski ze sprzedaży biletów do kin wzrosną z 81 mld dol. w 2006 r. do ponad 103 mld dol. Wzrosty dochodów prognozowane są także w sektorze kasyn na świecie, w tym w naszym kraju. Już w roku ubiegłym zanotowano wzrost o 8,5%, a będzie on jeszcze wyższy, gdyż planuje się renowację już istniejących i budowę nowych kasyn. W Polsce na ich odnowienie i budowę zostanie przeznaczone 30 mln euro. W biznes ten zdecydowała się zainwestować estońska firma Olympic Entertainment Group, która przejęła 80% akcji w firmie Casino Polonia. Przewiduje się, że w ciągu czterech lat średni roczny wzrost przychodów tego rynku ma wynieść 7,2%. Rynek rozrywki ma wzrosnąć też dzięki lunaparkom, budowanym przede wszystkim w Emiratach Arabskich.
oprac.: ef, źródło: Dziennik Polska Europa Świat, 2007.07.06
"W 2011 r. świat wyda 2 biliony dolarów na media i rozrywkę", Beata Krowicka Marek Jaślan Dziennik Finansowy
|
Posiadamy certyfikat:
|