dzisiaj: 28-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Coraz chętniej pijemy napoje bez procentów


Już za cztery lata Polacy mają wypić 7 mld litrów napojów alkoholowych – wynika z szacunków firmy Euromonitor International. To o 18 proc. więcej niż w ubiegłym roku.


W Europie Środkowo-Wschodniej sprzedaż tych produktów wzrośnie o 33 proc., do 44 mld litrów, czyli popyt będzie większy niż np. na Ukrainie czy Białorusi. W 2012 roku statystyczny Polak wyda na napoje bezalkoholowe ok. 114 euro. Sprzedaż wzrośnie, ponieważ wodę będziemy kupować nie tylko latem, ale także w chłodniejszych porach roku. Polska ma duży potencjał, ponieważ spożycie jest mniejsze, niż w innych krajach europejskich o podobnym klimacie. Dla przykładu statystyczny Niemiec wypija rocznie 150 litrów wody, czyli trzy razy więcej niż Polak. W najbliższych latach mamy wypijać więcej mrożonej kawy i herbaty. Obecnie udział w rynku tego typu napojów wynosi nieco powyżej 0 proc. Euromonitor uważa, że w przeciągu najbliższego pięciolecia zmniejszy się sprzedaż napojów gazowanych w Polsce, a o ok. 5 proc. zwiększy ilość kupowanych soków i nektarów. (F)

Opracował M. Frąckowiak, źródło: Rzeczpospolita, www.rp.pl, 2008.05.24, „Napoje bezalkoholowe na fali”, Beata Drewnowska.

 

 

 

 

 

 

 

Wyraź swoją opinię

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: