Coraz chętniej pijemy napoje bez procentów
Już za cztery lata Polacy mają wypić 7 mld litrów napojów alkoholowych – wynika z szacunków firmy Euromonitor International. To o 18 proc. więcej niż w ubiegłym roku.
W Europie Środkowo-Wschodniej sprzedaż tych produktów wzrośnie o 33 proc., do 44 mld litrów, czyli popyt będzie większy niż np. na Ukrainie czy Białorusi. W 2012 roku statystyczny Polak wyda na napoje bezalkoholowe ok. 114 euro. Sprzedaż wzrośnie, ponieważ wodę będziemy kupować nie tylko latem, ale także w chłodniejszych porach roku. Polska ma duży potencjał, ponieważ spożycie jest mniejsze, niż w innych krajach europejskich o podobnym klimacie. Dla przykładu statystyczny Niemiec wypija rocznie 150 litrów wody, czyli trzy razy więcej niż Polak. W najbliższych latach mamy wypijać więcej mrożonej kawy i herbaty. Obecnie udział w rynku tego typu napojów wynosi nieco powyżej 0 proc. Euromonitor uważa, że w przeciągu najbliższego pięciolecia zmniejszy się sprzedaż napojów gazowanych w Polsce, a o ok. 5 proc. zwiększy ilość kupowanych soków i nektarów. (F)
Opracował M. Frąckowiak, źródło: Rzeczpospolita, www.rp.pl, 2008.05.24, „Napoje bezalkoholowe na fali”, Beata Drewnowska.
Wyraź swoją opinię
|
Posiadamy certyfikat:
|