Polska porażka AOL i MSN
Witryny AOL i MSN miały podbić polski rynek internetowy. Tak się jednak nie stało. Mimo, że działają już w Polsce od kilku miesięcy, mają znikomą liczbę użytkowników.
AOL na świecie zajmuje 21 pozycję, w Polsce jest dopiero na 2182 miejscu. Z kolei polska wersja MSN znalazła się poza klasyfikacją, a wersja globalna jest na 5 pozycji. MSN.pl oferuje swoim użytkownikom m.in. zestaw informacji, komunikator Live Messenger, pocztę Hotmail. Rozpoczęcie działalności światowych gigantów w Polsce było sporym wydarzeniem. „To uwiarygodnienie polskiego rynku, sygnał, że jest już na tyle duży, iż zainteresował światowych graczy” – tak komentował pojawienie się w Polsce nowych serwisów Michał Bonarowski, redaktor naczelny Onet.pl. Kilka miesięcy temu Dana Dunne, prezes AOL Europe mówił, że polskie propozycje portalu mają unikatowe cechy i są łatwe w użyciu. Nie podbiły jednak serc polskich internautów.
Zarówno AOL, jak i MSN nie stały się konkurencją dla ugruntowanych polskich portali, nie odebrały im użytkowników i nie są konkurentami w walce o reklamy. Poza tym nie posiadają treści lokalnych i własnych zespołów redakcyjnych. Bartosz Drozdowski z ARBOmedia uważa jednak, że pozycja obu gigantów może wzrastać, ponieważ mają długofalową strategię i potencjał. MSN.pl już przymierza się do zmian; wkrótce zaprezentuje pełną wersję serwisu. Mówi się także nieoficjalnie, że zamierza w Polsce zbudować własny zespół redakcyjny. (I)
Opracował M. Frąckowiak, źródło: Rzeczpospolita, www.rp.pl, 2008.05.21, „Porażka globalnych portali”, Zbigniew Zwierzchowski.
Wyraź swoją opinię
|
Posiadamy certyfikat:
|