dzisiaj: 05-04-2025,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Polska porażka AOL i MSN


Witryny AOL i MSN miały podbić polski rynek internetowy. Tak się jednak nie stało. Mimo, że działają już w Polsce od kilku miesięcy, mają znikomą liczbę użytkowników.


AOL na świecie zajmuje 21 pozycję, w Polsce jest dopiero na 2182 miejscu. Z kolei polska wersja MSN znalazła się poza klasyfikacją, a wersja globalna jest na 5 pozycji. MSN.pl oferuje swoim użytkownikom m.in. zestaw informacji, komunikator Live Messenger, pocztę Hotmail. Rozpoczęcie działalności światowych gigantów w Polsce było sporym wydarzeniem. „To uwiarygodnienie polskiego rynku, sygnał, że jest już na tyle duży, iż zainteresował światowych graczy” – tak komentował pojawienie się w Polsce nowych serwisów Michał Bonarowski, redaktor naczelny Onet.pl. Kilka miesięcy temu Dana Dunne, prezes AOL Europe mówił, że polskie propozycje portalu mają unikatowe cechy i są łatwe w użyciu. Nie podbiły jednak serc polskich internautów. 

Zarówno AOL, jak i MSN nie stały się konkurencją dla ugruntowanych polskich portali, nie odebrały im użytkowników i nie są konkurentami w walce o reklamy. Poza tym nie posiadają treści lokalnych i własnych zespołów redakcyjnych. Bartosz Drozdowski z ARBOmedia uważa jednak, że pozycja obu gigantów może wzrastać, ponieważ mają długofalową strategię i potencjał. MSN.pl już przymierza się do zmian; wkrótce zaprezentuje pełną wersję serwisu. Mówi się także nieoficjalnie, że zamierza w Polsce zbudować własny zespół redakcyjny. (I)

Opracował M. Frąckowiak, źródło: Rzeczpospolita, www.rp.pl, 2008.05.21, „Porażka globalnych portali”, Zbigniew Zwierzchowski.

 

 

 

 

 

 

 

Wyraź swoją opinię

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: