Banki przyciągają klientów dzięki Euro 2008
Promocje, nowa szata graficzna kart płatniczych, bezpłatne bilety na mecze Euro 2008 to najpopularniejsze narzędzia banków w walce o piłkarskich klientów.
Jeżeli polska drużyna osiągnie podczas rozgrywek sukces, to Bank Pocztowy podniesie nawet oprocentowanie lokat. Oprocentowanie lokaty jest stałe, ale dodawana będzie do niej część zmienna; za każdy wygrany mecz dołożony będzie jeden punkt procentowy, a za remis pół. W najlepszym wariancie oprocentowanie lokaty wyniosłoby 8 proc. Banki oferują także kartę MasterCard w nowej szacie graficznej. Do swojej oferty włączyły ją m.in. PKO BP, Dominet Bank, Polbank, Bank BPH, BZ WBK. Każdy z banków wybrał inny wzór. Nie zawsze chodzi tylko o unikatową grafikę. Np. Raiffeisen Bank proponuje niższe oprocentowanie niż w stałej ofercie. Paweł Pietryka z Dominet Bank nie kryje zadowolenia z efektów piłkarskiej promocji: „Od momentu wprowadzenia karty Euro 2008 sprzedaż kart kredytowych MasterCard wzrosła blisko trzykrotnie. Na to właśnie liczyliśmy, gdyż zawsze przy okazji wielkich imprez sportowych obie główne organizacje kartowe przygotowują specjalne limitowane serie wizerunków”. Bank BPH poinformował z kolei, że od połowy marca wydał już kilka tysięcy okolicznościowych kart. Większość z banków miała także dla swoich klientów specjalne pule biletów na rozgrywki, w tym także ćwierćfinałowe i półfinałowe.
Visa, czyli drugi kartowy potentat już myśli o tegorocznej olimpiadzie. „W uzgodnieniu z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim Visa przygotowała kilka projektów graficznych z motywami olimpijskimi, które zaproponowała do wykorzystania bankom członkowskim. Pierwszym bankiem, który wydał swoje olimpijskie karty, jest PKO BP” – mówi Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor generalna Visa Europe w Polsce. (F)
Opracował M. Frąckowiak, źródło: Rzeczpospolita, www.rp.pl, 2008.05.14, „Banki liczą na kibiców”, Monika Wrześniak.
Wyraź swoją opinię
|
Posiadamy certyfikat:
|