dzisiaj: 02-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Wartość rynku mobilnej reklamy będzie szybko rosnąć


Wkrótce użytkownicy telefonów komórkowych będą otrzymywać reklamy w zamian za pakiet minut lub usług. W 2012 r. wartość rynku mobilnej reklamy w USA i Europie Zachodniej ma wynieść 5,1 mld dolarów.


W tym roku amerykański i europejski rynek reklamy komórkowej wart jest ok. 107 mln dolarów. Sytuacja ta zmieni się już za 12 miesięcy za sprawą wprowadzenia przez operatorów i reklamodawców treści sponsorowanych lub z reklamami - pisze "Gazeta Prawna". Jacek Hensler, członek zarządu i dyrektor marketingu P4, operatora sieci komórkowej Play, twierdzi, że będą oni mieli do wyboru dwa typy reklamowania się w telefonach komórkowych: inwazyjny i nieinwazyjny. Inwazyjny traktowany jest jak spam, dlatego w opinii Pekka Ala-Pietili, założyciela i prezesa Blyk, operatora komórkowego działającego w Wielkiej Brytanii, reklamę należy zamienić na użyteczną usługę skierowaną do konkretnego odbiorcy. Z badań przeprowadzonych przez Blyk wynika bowiem, że 71% ankietowanych młodych osób chce otrzymywać reklamy na komórki, które związane są z interesującymi ich branżami. Jako przykład dobrej interaktywnej reklamy Pekka Ala-Pietila uważa MMS wysyłany użytkowniczkom Blyk, który jest reklamą L'Oreal. Odbiorca po wybraniu zdjęcia i wysłaniu o tym informacji do operatora, otrzymuje kolejnego MMS-a o kosmetykach, których używała osoba na zdjęciu. Jednak reklamy przeznaczone do wyselekcjonowanych odbiorców wymagają informacji o nich, np. zainteresowań czy wieku, a wiadomo, że rozsądni użytkownicy komórek nie podadzą operatorowi dokładnej  i wiarygodnej informacji o sobie, by nie dać mu tym samym możliwości stworzenia bazy danych. Hensel uważa, że przykładem reklamy kontekstowej, dotyczącej usług komórkowych, jest nieodpłatna prognoza pogody, którą sponsoruje np. producent lodów, o którym informuje się klienta. Zdaniem Pekka Ala-Pietila dobra reklama pozwala na budowanie pozytywnych relacji między klientem sieci komórkowej a reklamodawcą.


oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, 2007.12.20
"Za pięć lat rynek reklamy w komórkach wart będzie ponad 5 mld dolarów", Tomasz Świderek

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: