Netia ma pierwszych klientów LLU
Netia jest pierwszym operatorem w Polsce, który pozyskał pierwszych czterech klientów na świadczenie usług LLU z wykorzystaniem linii telefonicznych dzierżawionych od TP.
LLU to uwolnienie pętli lokalnej, czyli odcinka sieci telefonicznej od centrali do gniazdka w domu klienta. Netia ma pierwszych klientów tej usługi - informuje "Gazeta Prawna". Dzięki LLU operator może świadczyć własne usługi z wykorzystaniem dzierżawionych kabli dużego operatora, a nie tylko odsprzedawać mu usługi hurtowo kupione od takiego operatora. Obecnie zasięg LLU obejmuje 15,5 tys. abonentów Telekomunikacji Polskiej, którzy podłączeni są do warszawskiej centrali na ul. Kaliskiej 11. TP ma uwolnić trzy kolejne centrale w stolicy 20 grudnia. Łącznie obsługują one ponad 57 tys. klientów. Zdaniem Netii sukces wprowadzania LLU jest pozorny, gdyż operator narodowy informuje ją o braku możliwości uruchomienia LLU w wielu centralach z przyczyn technicznych oraz o braku procedur pozwalającym klientom korzystającym z hurtowo kupionych usług na ich zamianę na usługi świadczone dzięki LLU. Do końca przyszłego roku Netia chce mieć w zasięgu usług przez LLU 1,5 mln klientów TP, a w 2010 r. ma ich być 3 mln.
oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, 2007.12.18
"Netia uwolniła pierwsze linie", TOMASZ ŚWIDEREK
|
Posiadamy certyfikat:
|