Ruszyła polska wersja AOL
Wczoraj swoją działalność na polskim rynku rozpoczął polski serwis amerykańskiego portalu AOL. Konkurent będzie chciał odebrać reklamodawców polskim portalom.
Amerykański gigant AOL - America Online - należący do koncernu Time Warner zadebiutował wczoraj na polskim rynku internetu uważanego za coraz atrakcyjniejszy dla zagranicznych graczy - informuje "Gazeta Prawna". Polska to dziesiąte państwo europejskie posiadające lokalną wersję portalu. Budżet reklamy internetowej ma wzrosnąć do 2011 r. średnio o 23% i wynieść 160 mln euro. Zdaniem Amerykanów polski rynek będzie drugim pod względem tempa rozwoju i dziesiątym pod względem wielkości w Europie. Za dwa lata AOL planuje objąć swoim zasięgiem 95% europejskiego rynku reklamy internetowej, w tym Belgię, Ukrainę i Czechy. Na razie w polskiej wersji serwisu AOL oferuje darmową pocztę internetową, komunikator AIM, odtwarzacz multimedialny WinAmp, usługi AOL Foto AOL Video, lokalne informacje i mobilną wersję dla użytkowników komórek. Ma również sprzedawać reklamę mobilną i behawioralną. Zdaniem niektórych analityków amerykański gigant nie jest w stanie odebrać reklamodawców największym portalom internetowym, takim jak Onet.pl, Wp.pl, czy Interia.pl, Gazeta.pl i O2.pl ze względu na ich silną pozycję wśród polskich internautów oraz brak konkurencyjnych rozwiązań. Natomiast inni eksperci twierdzą, że siła marki AOL przyciągnie reklamodawców i klientów.
oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, www.gazetaprawna.pl, 2007.12.13
"Analitycy: AOL będzie trudno wygrać z Onetem i Wirtualną Polską", MICHAŁ FURA
|
Posiadamy certyfikat:
|