PKN Orlen najcenniejszą polską marką
"Rzeczpospolita" ogłosiła wynik rankingu 300 najdroższych polskich marek. Liderem został PKN Orlen, który wyprzedził Telekomunikację Polską.
W środę odbyła się gala rankingu najcenniejszej polskiej marki. Najważniejszą zmianą w czwartej edycji rankingu, według dziennika, jest otrzymanie pierwszego miejsca przez Orlen. Stało się tak ze względu na wzrost wartości tej marki i spadku wartości marki TP, która we wszystkich edycjach była liderem. Wartość marki Orlen wyceniona została w 2004 r. na 1,6 mld zł., czyli o ok. miliard mniej niż w tym roku. Natomiast marka TP miała wówczas wartość 3,87 mld zł, a obecnie warta jest 2,43 mld zł. Spośród pierwszych dziesięciu najdroższych polskich marek na wartości straciły trzy marki. Wartość pierwszej dziesiątki to blisko 14,1 mld zł - o 600 mln zł więcej niż w 2006 r. W tym roku najmocniejsze marki były wybierane w siedmiu kategoriach, a zwycięzcy otrzymywali statuetki Marqa 2007. Trzy nowe kategorie to: media, telekomunikacja oraz handel i usługi. Tytuły Marqa 2007 w poszczególnych kategoriach otrzymali: Wedel - produkty żywnościowe; Żywiec Zdrój - napoje i używki; Wółczanka - produkty niespożywcze, Bank PKO BP - finanse, Radio RMF FM - media, telefonia POP - telekomunikacja, Sphinx - handel i usługi. Tytuł najbardziej dynamicznej marki został przyznany Polsatowi. Tym samym dzieli go tylko osiem punktów od TVN - najmocniejszej polskiej marki telewizyjnej.
oprac.: ef, źródło: Rzeczpospolita, 2007.12.06
"Orlen najdroższą marką", Anita Błaszczak, -wsp. a.mac
|
Posiadamy certyfikat:
|