dzisiaj: 02-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

PKN Orlen najcenniejszą polską marką


"Rzeczpospolita" ogłosiła wynik rankingu 300 najdroższych polskich marek. Liderem został PKN Orlen, który wyprzedził Telekomunikację Polską.


W środę odbyła się gala rankingu najcenniejszej polskiej marki. Najważniejszą zmianą w czwartej edycji rankingu, według dziennika, jest otrzymanie pierwszego miejsca przez Orlen. Stało się tak ze względu na wzrost wartości tej marki i spadku wartości marki TP, która we wszystkich edycjach była liderem. Wartość marki Orlen wyceniona została w 2004 r. na 1,6 mld zł., czyli o ok. miliard mniej niż w tym roku. Natomiast marka TP miała wówczas wartość 3,87 mld zł, a obecnie warta jest 2,43 mld zł. Spośród pierwszych dziesięciu najdroższych polskich marek na wartości straciły trzy marki. Wartość pierwszej dziesiątki to blisko 14,1 mld zł - o 600 mln zł więcej niż w 2006 r. W tym roku najmocniejsze marki były wybierane w siedmiu kategoriach, a zwycięzcy otrzymywali statuetki Marqa 2007. Trzy nowe kategorie to: media, telekomunikacja oraz handel i usługi. Tytuły Marqa 2007 w poszczególnych kategoriach otrzymali: Wedel - produkty żywnościowe; Żywiec Zdrój - napoje i używki; Wółczanka - produkty niespożywcze, Bank PKO BP - finanse, Radio RMF FM - media, telefonia POP - telekomunikacja, Sphinx - handel i usługi. Tytuł najbardziej dynamicznej marki został przyznany Polsatowi. Tym samym dzieli go tylko osiem punktów od TVN - najmocniejszej polskiej marki telewizyjnej.


oprac.: ef, źródło: Rzeczpospolita, 2007.12.06
"Orlen najdroższą marką", Anita Błaszczak, -wsp. a.mac

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: