dzisiaj: 04-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Gadżetowy chaos


O tym, czy wydatki na gadżety z logo firmy są kosztem decyduje fiskus. Brakuje bowiem jednolitego stanowiska w tej kwestii, a to powoduje, że jedne urzędy traktują materiały z logo firmy jako reklamę, a inne - jako reprezentację.

Od początku tego roku zaczęły obowiązywać zmiany w przepisach podatkowych. Nie uwzględniono w nich jednak jednolitego porozumienia w sprawie rozliczania wydatków poniesionych na materiały z logo firmy. Koszty uzyskania przychodów obejmują wydatki przeznaczone na reklamę, ale nie mogą to być wydatki poniesione na reprezentację. Przedsiębiorcy są więc zdezorientowani, ponieważ nie wiedzą, czy wydatki na gadżety z logo traktować jako reklamę czy reprezentację.  Problemy z interpretacją takich wydatków mają zarówno podatnicy, jak i organy podatkowe. Maria Kukawska, doradca podatkowy, starszy konsultant w dziale doradztwa podatkowego Accreo Taxand, powiedziała GP, że zgodnie z instrukcjami Krajowej Informacji Podatkowej logo firmy umieszczone na prezencie decyduje o jego reklamowym charakterze, dlatego wydatek na jego zakup można zaliczy ć do kosztów uzyskania przychodów, np. kubek, koszulka, długopis, kartka świąteczna, kalendarz itp. Podała, że reprezentacja to "występowanie w imieniu podatnika (firmy), wiążące się z okazałością i wytwornością, w celu wywołania jak najlepszego wrażenia", a także "działanie polegające na kontaktach oficjalnych i handlowych z innymi podmiotami gospodarczymi, związane w szczególności z utrzymywaniem delegacji lub kontrahentów, uczestnictwem w przyjęciach związanych z pobytem tych podmiotów". Jej zdaniem, zgodnie z powyższą definicją, reprezentacją nie można określić gadżetów z logo firmy, gdyż ich powszechność pomaga w budowaniu wizerunku.  Uważa też, że podatnicy dysponują argumentami, dzięki którym mogą zakwestionować pogląd, iż wydatki na gadżety z logo nie są kosztami podatkowymi. Jednak pomimo wytycznych KIP i publikowanych odpowiedzi resortu finansów w sprawie nowych zasad rozliczania reprezentacji i reklamy, urzędy mają problem z rozróżnieniem funkcji reklamowej od reprezentacyjnej danego materiału. Postuluje się więc, by Ministerstwo Finansów wydało jednolitą interpretację ustalającą, czy wydatki na gadżety z logo spółki są reklamą czy reprezentacją oraz czy mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów czy nie, a także wprowadzenie jednoznacznej definicji reklamy i reprezentacji w znowelizowanej ustawie o PIT i o CIT.


oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, www.gazetaprawna.pl, 2007.06.22
"Wydatki na materiały z logo powinny być kosztem", EWA MATYSZEWSKA

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: