Archiwum |
Parmezan, szynka parmeńska i inne delikatesy coraz częściej na naszych stołach
"Duży popyt widoczny jest szczególnie w dużych miastach, wśród singli lub bezdzietnych osób na kierowniczych stanowiskach, o dochodach przekraczających 3 tys. zł" - mówi Małgorzata Machnicka, analityk firmy PMR, która przygotowała raport dotyczący konsumpcji produktów luksusowych w Polsce. Delikatesowe wyroby częściej kupują także mniej zamożni Polacy. Umożliwiają im to promocje, które urządzają duże sieci typu Alma Market. Sieci liczą, że w ten sposób wyrobią u konsumentów z cieńszym portfelem nawyk częstszego kupowania luksusowych produktów, choćby w mniejszych ilościach. Efektem tego jest ekspansja sieci sprzedających wyroby delikatesowe. Poznański Piotr i Paweł zwiększył liczbę placówek z 31 do 39, a krakowska Alma Market powiększyła sprzedaż w ubiegłym roku z 265 do 375 mln zł. Ofertę towarów luksusowych wprowadzają także sieci hipermarketów, m. in. Tesco i Carrefour. Wg ekspertów w 2010 roku na zagraniczną żywność Polacy wydadzą 6 mld zł.(F) Opracował M. Frąckowiak, źródło: Polska Times, www.polskatimes.pl, 2008-04-18, "Rekordowy apetyt Polaków na luksusową żywność", Joanna Pieńczykowska, współpraca Bartosz Biskupski.
Wyraź swoją opinię |
Panel KlientaOferty usług
|