dzisiaj: 07-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Darmowe rozmowy za odsłuchanie reklam


Być może już wkrótce będzie można tanio lub za darmo rozmawiać przez telefon. Warunkiem byłoby wysłuchanie kilkusekundowych reklam.

O tym, czy pomysł się przyjmie zdecydują reklamodawcy, którzy zechcą sfinansować takie przedsięwzięcie. Na stałe możliwość taką oferuje swoim klientom Gadu Gadu, a na święta wprowadziła ją także spółka o2. Jarosław Rybus, rzecznik Gadu Gadu, powiedział "Gazecie Prawnej", że firma oferuje swoim klientom do wyboru bądź opcję płatną, bądź bezpłatną z reklamami. Jego zdaniem umieszczenie dwusekundowych reklam słyszalnych dla obu stron podczas rozmowy nie sprawia problemu technicznego. Jako pierwszy na taką reklamę zdecydował się LOT. Tańsze rozmowy w zamian za wysłuchanie reklam testowała już kilka lat temu sieć Era w usłudze Tak Tak. Jednak projekt ten nie powiódł się z dwóch przyczyn: brakowało reklamodawców oraz chętnych do korzystania z rozmów z reklamami. Obecnie część polskich operatorów również wątpi w znalezienie chętnych. Z usług tych skorzystałaby prawdopodobnie głównie młodzież ucząca się. Firmy, które poinformowały już o swoim wejściu na rynek komórkowy jako operatorzy wirtualni (MVNO) albo nie ujawniają strategii, albo powątpiewają w taki model działania. Dla porównania w Stanach Zjednoczonych działa co najmniej jeden MVNO oferujący podobną możliwość. Powodzenie oferty mogłoby też zależeć od wprowadzenia darmowych SMS-ów, które byłyby wysyłane w zamian za odsłuchanie lub obejrzenie na ekranie komórki reklam. Najwięksi światowi gracze wprowadzają reklamy do komórek w zamian za tańsze bądź darmowe rozmowy. Przykładem jest porozumienie się brytyjskiego operatora Vodafone i portalu internetowego Yahoo. Klienci Vodafone będą mogli przed rozmowami telefonicznymi i po obejrzeć krótką reklamówkę w zamian za nieodpłatne rozmowy. Tymczasem specjaliści od reklamy są sceptycznie nastawieni do zainteresowania klientów i reklamodawców przerywaniem rozmów telefonicznych. Uważają oni, że większą przyszłość mają filmy reklamowe wideo w komórkach, które nie przerywałyby rozmów, ale pozwalałyby, po ich obejrzeniu, na darmowe połączenia. Jednak budżet polskich reklamodawców będzie na razie skromny w porównaniu z rynkiem amerykańskim. W USA za cztery lata firmy będą już przeznaczać 3 mld dol. na reklamę wideo, a w naszym kraju do końca 2006 roku firmy wydadzą 215 mln zł na wszystkie kampanie promocyjne on-line.

oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, 2006.12.28
"Wysłuchaj reklamy, nie płać za rozmowy" TOMASZ ŚWIDEREK, MICHAŁ FURA

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: