Frimy coraz częściej i chętniej korzystają z rozwiązań mobilnych opartych o telefonię IP
Dzięki integracji telefonii stacjonarnej i komórkowej przynoszą one znaczne obniżki kosztów.
- Coraz bardziej popularne, jeśli chodzi o telefonię IP, są rozwiązania FMC - Fixed Mobile Convergence - umożliwiające integrację stacjonarnej telefonii IP z komórkową. Rozwiązania te ułatwiają łączność z pracownikami w terenie i poprawiają efektywność ich pracy - mówi Bartosz Niwiński, key account manger w Avaya Poland.
Telefony komórkowe umożliwiają integrację z zasobami firmowymi.
- Zastosowanie telefonów komórkowych jako terminali centrali biurowej pozwala skorzystać z dokumentów, programów i baz danych znajdujących się w firmie - opisuje Piotr Staszczak, dyrektor departamentu wspomagania sprzedaży i rozwoju produktów w NextiraOne Polska.
FMC pozwala pracownikom firmy korzystać z jednego numeru służbowego i jednej poczty głosowej. Nie ma znaczenia, czy używają telefonu stacjonarnego czy komórkowego i czy w danym momencie znajdują się w biurze czy poza nim.
- Użytkownicy zyskują również dostęp do zaawansowanych funkcji telefonii biznesowej, takich jak połączenia konferencyjne, przekierowanie rozmów czy skrócone wybieranie numeru. Połączenia z danego numeru - zarówno z telefonu stacjonarnego, jak i komórkowego - mogłyby być nagrywane i rozliczane, co ma znaczenie w przypadku call i contact center czy instytucji finansowych. Ponadto w razie potrzeby użytkownik wyłącza profil służbowy w telefonie komórkowym i odbiera tylko połączenia prywatne, co pozwala na oddzielenie rachunków za rozmowy prywatne i służbowe - opisuje Bartosz Niwiński.
Jest to idealne rozwiązanie dla wszystkich firm, w których duże znaczenie ma mobilność pracowników. FMC umożliwia szybki i pewny kontakt telefoniczny ze współpracownikami, kontrahentami czy klientami firmy.
oprac: S. Kowalska źródło: Puls Biznesu, 2006.06.14
"Przyszłość należy do urządzeń mobilnych." Jan Kaliński PB