dzisiaj: 02-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Medialne źródła dochodów

 

Według danych firmy badawczej AGB Nielsen Media Research w ubiegłym roku przychody reklamowe brutto 20 popularnych kanałów tematycznych (m.in. Discovery, MTV, Animal Planet) przekroczyły 610 mln zł.

Media poszukują nowych sposobów na reklamę. Są to z jednej strony kanały tematyczne, z drugiej zaś ścisła współpraca z operatorami komórkowymi. Kanały tematyczne zapewniają wpływy z opłat licencyjnych od operatorów kablówek i cyfrowych platform. TVN zarobiła na nich w ubiegłym roku 43 mln zł, o 60 proc. więcej niż rok wcześniej. I już szykuje uruchomienie nowych. Mają one ściągnąć prze telewizory mowe grupy odbiorców. TVN Med będzie programem dla lekarzy. TVN Lingua, który ma ruszyć po wakacjach ma kusić tych, którzy chcą się uczyć języków obcych.
Tą samą drogą podąża już telewizja publiczna, która zaoferuje swoim widzom kanały - TVP Rozrywka i TVP Sport.
Współpraca z operatorami komórek będzie zapewne również dodatkowym znaczacym źródlem dochodów. Od maja abonenci sieci Orange, gdzie dostępne są kanały tematyczne TVN, mogą też ściągać na swoje telefony premierowe odcinki serialu "Magda M.". Już niedługo internauci będą mogli kupować programy TVN na przejętym przez nią portalu Onet.pl.
Polsat stawia na współpracę z PTC, właścicielem Ery. Już przygotowuje "komórkowe" serwisy programowe dla jej abonentów, a zgodnie z umową z PTC Cyfrowy Polsat wystartuje jeszcze w tym roku jako pierwszy wirtualny operator komórkowy w Polsce.

oprac: S. Kowalska źródło: Rzeczpospolita, 2006.06.17
"Reklama w TV się przelewa." Anita Błaszczak

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: