Szczegółowej analizie poddaje się sposoby, częstotliwość i rodzaj połączeń. Na podstawie rzeczywistych faktur i billingów klienta i dalej dostępnych na rynku ofert operatorów usługodawca sporządza raport wskazujący możliwe oszczędności. Na jego podstawie zmieniane są plany taryfowe czy dokupywane nowe usługi zastępujące wykorzystywane dotychczas.
- To, co mamy do zaoferowania, to nie tylko audyt, który wskazuje, co jest dobre, a co nie w usługach telekomunikacyjnych, z których korzysta firma. Jeśli ktoś chce uporządkować cały proces zarządzania infrastrukturą teleinformatyczną w przedsiębiorstwie, to mamy nawet większe pole do popisu. Oferujemy wówczas kompletną usługę obejmującą wszystkie etapy nabywania i zarządzania zasobami telekomunikacyjnymi - zapewnia Emil Konarzewski, partner w firmie Audytel - Naszą siłą jest kompetencja w negocjacjach z dostawcami usług telekomunikacyjnych, znajomość ich modelu biznesowego i wiedza o tym, na czym im najbardziej zależy, a czego mogą się zrzec. W przedsiębiorstwach będących klientami operatorów takie kompetencje, o ile w ogóle istnieją, są najczęściej rozproszone po różnych działach, z których jeden odpowiada np. za transmisję danych w sieci WAN, inny za telefony stacjonarne, a jeszcze inny za służbowe telefony komórkowe - dodaje.
W sytuacji wprowadzania w przedsiębiorstwie konwergentnej sieci łączącej transmisję warto być może pomyśleć o skorzystaniu z usług firmy zewnętrznej.
Zewnętrzni konsultanci mają świeże spojrzenie i wiedzę zdobytą w innych firmach często ułatwiają uporządkowanie całego procesu migracji i są w stanie dostarczyć nowatorskich pomysłów, których osoby wewnątrz nie rozpatrują. Bardziej racjonalnie potrafią również ocenić zasadność biznesową niektórych zmian i ich wpływ na działanie firmy.
oprac: S. Kowalska źródło: Puls Biznesu, 2005.10.19
"Konsultanci mają swoje zalety..." Marcin Złoch