|
Zlecaj na zwenątrz
Sprawdzony dostawca usług, ściśle współpracujący ze zleceniodawcą, generujący dla firmy gotową informację czy też usługę zwrotną, to dobra trafiona racjonalizująca koszty inwestycja. Powodów do skorzystania z usług zewnętrznych jest co najmniej kilka: Inwestycje w infrastrukturę Często jest po prostu tak, że określone działania wymagają specjalistycznego sprzętu. Inwestycje w infrastrukturę wymagają środków. Nawet jeśli firma jest w stanie je wygenerować to na dalszym etapie może się zdarzyć tak, że realnie wykorzystuje ona zaledwie kilka procent możliwości technicznych zakupionego sprzętu. Outsourcingowane są np. usługi budowlane lub te związane z tworzeniem infrastruktury. Jest to oczywiście związane z dużym kosztem takich prac i potrzebą stosowania specjalistycznego sprzętu. To argument istotny szczególnie w sektorze MSP, chociaż także TP zleca wiele takich prac na zewnątrz. Ludzie Ogromnym powodzeniem cieszy się outsourcing działań sprzedażowych, działań call czy contact center. Tu prócz argumentu dotyczącego inwestycji w sprzęt dochodzi aspekt związany z kapitałem ludzkim. Intensywna obsługa telefoniczna zleceń zwłasza w sektorze finansowym czy ubezpieczeniowym, wiąże się często z potrzebą wygenerowania oddzielnej komórki odpowiedzialnej tylko za taki kontakt. Właśnie brak mocy przerobowych jest dobrym powodem do zlecenia danej usługi. Zamiast zwiększać zatrudnienie o kolejne osoby, można znaleźć podwykonawcę. Przeniesienie usług na zewnątrz oznacza, że zespół pozostaje ten sam, ale zajmuje się innymi sprawami, koordynując jedynie współpracę z kontrahentem, dzięki spółce zależnej. Plus GSM jest obsługiwany przez sieć salonów mPunkt i Liberty, Era przez Germanos, a Orange - przez GTI. Odchodzą wówczas koszty związane ze stworzeniem profesjonalnych centrów obsługi. Są to koszty zarówno zatrudnienia pracowników, jak i budowy lub adaptacji pomieszczeń etc. Powodem, dla którego firmy decydują się również na outsourcing, jest również jakość, za którą się oczywiści płaci i której można wymagać. - Od podwykonawcy można więcej wymagać, bo firmom zależy na kolejnych zleceniach - mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu Inotelu, operatora VolP.
oprac: S. Kowalska źródło: Teleinfo, 2005.10.03 "Operator też outsourcuje." Krzysztof T. Piątek
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|