dzisiaj: 30-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Jak wyglądamy na tle innych


Dobrze opisują go cztery podstawowe słowa klucze:

  • prywatny (ponad połowa państw świata przeprowadziła całkowitą lub częściową prywatyzację dominującego operatora telekomunikacyjnego)
  • mobilny (usługi telekomunikacyjne są raczej świadczone za pomocą fal radiowych aniżeli telefonii stacjonarnej)
  • konkurencyjny (w większości krajów dopuszcza się obecność konkurencyjnych przedsiębiorstw, szczególnie w komórkowym i internetowym segmencie rynku)
  • globalny (wielu dużych operatorów telekomunikacyjnych posiada udziały w innych krajach - w przypadku Polski jest to France Telecom)

Rozwój rynku telekomunikacyjnego jest ściśle uzależniony od stanu rozwoju gospodarki. Udział sektora telekomunikacyjnego w PKB w 2003 r. był najwyższy w krajach wchodzących do Unii. Polska, Czechy i Węgry osiągnęły wskaźniki udziału rzędu 3,7-3,8%, co wynika z dynamicznego rozwoju sektora telekomunikacyjnego w ostatnich latach i niższego poziomu rozwoju gospodarki aniżeli w krajach UE. W ramach UE wyższe wskaźniki rozwoju są udziałem słabszych gospodarczo krajów piętnastki, czyli Grecji, Portugalii i Hiszpanii (3,5-3,1%). Średni poziom dla 15 krajów Unii wynosi 2,4%.
Usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej stanowią w większości krajów około 85% całości wartości sektora usług telekomunikacyjnych. W Polsce udział telefonii stacjonarnej sięga 46%, komórkowej 40%, internetu 6%. pozostałe usługi telekomunikacyjne stanowią 8%.

oprac: S. Kowalska źródło: Marketing i Rynek, 2005.06.01
"Rynek usług telekomunikacyjnych a konsument i jego prawa cz.1." Anna Dąbrowska Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji w Warszawie

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: