dzisiaj: 29-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Ekspercki ranking marek PB


- Po pierwsze, wybierali oni marki, które ich zdaniem osiągnęły ogólnie pojęty sukces marketingowy. Po drugie, oceniali je według trzech bardziej szczegółowych kryteriów: najlepsze efekty biznesowe, niestandardowe, pionierskie działania marketingowe, konsekwentne oraz długotrwałe budowanie pozycji - mówi Krzysztof Najder, partner w firmie doradztwa  strategicznego Stratosfera.
Najsilniejsze marki zapadają w pamięć, żyją w świadomości konsumentów. Atlas, Era GSM, Frugo, "Gazeta Wyborcza", Heyah, Łaciate, Red Bull, Reserved, Tymbark i Tyskie to dziesięć wybranych przez ekspertów przykładów różnych sposobów osiągnięcia sukcesu. Specjaliści oceniali to co najważniejsze: siłę i wyrazistość marki.
Finałową dziesiątkę utworzyły marki, które uzyskały najwyższe notowania łączne - w rankingu ogólnego sukcesu, jak i jego szczegółowych składowych.
- Listę finalistów sporządziliśmy na podstawie dwóch etapów badawczych: jakościowego oraz ilościowego - wyjaśnia Michał Kociankowski, client service director z instytutu badawczego IQS and QUANT Group.
Etap jakościowy miał charakter badania eksperckiego. Respondentami byli najlepsi specjaliści w dziedzinie marketingu. W czasie etapu ilościowego przeprowadzono - 100 wywiadów telefonicznych (badanie CATI). Przedstawiciele instytutu skontaktowali się z przedstawicielami różnych branż, zajmującymi stanowiska dyrektora lub wiceprezesa ds. marketingu, brand group managera czy dyrektora generalnego. Każda z badanych osób wskazała 3 marki, które w latach 1989-2004 odniosły największy sukces marketingowy.
Połączenia danych zebranych na wszystkich etapach badania dokonała firma Stratosfera, która ustaliła finalną dziesiątkę marek uwzględniając wszystkie wyniki.

oprac: S. Kowalska źródło: Puls Biznesu, 2005.06.20
"Najmocniejsi z mocnych." Anna Leder 

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: