dzisiaj: 29-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Profesjonalnie i taniej


Tomasz Rybak, szef działu call center w MNI, firmy obsługującej zewnętrznych klientów, zwraca uwagę, że poważnym bodźcem do rozwoju usług telemarketingowych stało się członkostwo w Unii Europejskiej i przez to możliwość prowadzenia szerszych działań dla firm rodzimych.
- Naturalne staje się, że część polskich firm szuka partnerów wśród firm zagranicznych, decydując się na rozwijanie projektów wielojęzycznych. Również firmy z krajów bardziej rozwiniętych gospodarczo, szukając możliwości redukcji kosztów funkcjonowania, penetrują polski rynek. Co istotne w tego typu działalności, bariera geograficzna nie stanowi żadnej przeszkody, czego przykładem są kampanie z rynku brytyjskiego realizowane z RPA czy Indii. Do najbardziej atrakcyjnych dla polskich call center należą rynki ościenne, kraje bałtyckie, Wielka Brytania oraz USA ze względu na dużą emigrację Polaków - twierdzi Tomasz Rybak szef działu call center w MNI.
Na potencjał Polski, jako centrum telemarketingowego dla krajów UE, ma wpływ kilka czynników. Jan Załęcki, prezes PCM, outsourcingowego CC, twierdzi, że duże znaczenie ma tutaj fakt,
iż w kraju można znaleźć, szczególnie przy dużych ośrodkach akademickich, pracowników biegle władających językami. Przy zachodniej granicy kraju powstają centra outsourcingowe nastawione na klientów z Europy Zachodniej. Wykorzystują obecność lokalnych uniwersytetów, np. wydziały germanistyki we Wrocławiu, aby rekrutować studentów dobrze władających zachodnimi językami.
W tej chwili usługi dla rynków europejskich realizowane są w kilku ośrodkach poza Warszawą: Wrocławiu, Szczecinie, Poznaniu, Krakowie.
Według Jana Załęckiego, telemarketing jest najszybszą formą komunikacji z klientem spośród form komunikacji marketingowych. Szybkość i skuteczność przekazu ma polegać na tym, że informacje można przekazać w danej chwili w obie strony.
- Przewagę w komunikacji bezpośredniej nad rozmową telefoniczną ma jedynie osobiste spotkanie. Niemniej jednak spotkanie to koszt rzędu 50-100 zł, w Europie zaś - 100 EUR. Natomiast koszt rozmowy telefonicznej to tylko l do 5 zł. Jest to więc 20 do 50 razy mniej, stąd rola telemarketingu jest tak ważna - przekonuje Jan Załęcki.

oprac: S. Kowalska źródło:Puls Biznesu, 23.02.2005 
"Call center. Nad Wisłą usługi są tańsze.
Polska przyciąga projekty CC." Marcin Złoch

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: