dzisiaj: 29-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Warto wiedzieć - abonenckie parwa i obowiązki


Reklamacje
Można składać w każdej jednostce operatora, z którym wiąże nas umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Można je składać pisemnie, listem poleconym lub ustnie do protokołu u operatora, również drogą elektroniczną. Abonenci TP mogą składać reklamacje także w każdym telepunkcie, wówczas pracownik musi je potwierdzić. Operatorzy mają 30 dni na rozpatrzenie reklamacji, licząc od dnia jej złożenia. Jeśli w tym terminie nie udzielą odpowiedzi (musi być na piśmie), uważa się, że reklamacja została uwzględniona. Z kolei na wniesienie reklamacji abonenci mają rok. W razie zgłaszania reklamacji przez błękitną linię radzimy zapytać konsultanta o numer, jaki został jej nadany, jego imię i nazwisko oraz zapisać dzień i godzinę tej rozmowy.
Blokady numerów o podwyższonej płatności
Od 3 września 2004 r. obowiązuje nowe prawo telekomunikacyjne. Zgodnie z nim abonent może żądać bezpłatnej blokady numerów o podwyższonej płatności tylko od tzw. operatora wyznaczonego (przez prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty) do świadczenia usług powszechnych. Usługi powszechne świadczy Telekomunikacja Polska, a więc tylko abonenci TP mają na razie takie prawo. TP nie pobiera więc opłaty za blokadę numerów: 0-700,0-300,0-400. Inni operatorzy mają prawo do pobierania takiej opłaty zgodnie ze swoim cennikiem.
Dochodzenie swoich praw
W sprawach spornych abonenci mogą wystąpić do prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty (01-211 Warszawa,
ul. Kasprzakal8/20) o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego, które jest bezpłatne. Od wniosku należy tylko wnieść opłatę w wysokości 5 zł  0,50 zł za każdy załącznik. Na stronie internetowej www.urtip.gov.pl zamieszczony jest wzór wniosku i in-formacje dotyczące tego postępowania.
Zakup wadliwego telefonu
Ponieważ operatorzy komórkowi powszechnie partycypują w kosztach telefonów, konsumenci mają ograniczone prawo do odstąpienia od umowy, gdy aparat ma nie dające się usunąć wady bądź został skradziony lub zgubiony. Prawo do odstąpienia od umowy istnieje, jednak skorzystanie z niego powoduje konieczność poniesienia przez klienta określonych w umowie kosztów.
Faktury
W przypadku gdy nie otrzymaliśmy faktury za okres rozliczeniowy, mamy obowiązek poinformowania o tym operatora. Wówczas TP nic ma podstaw do zawieszenia dostępu do usług telekomunikacyjnych.
Gdy reklamacja nie pomogła
Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego abonentom przysługuje prawo dochodzenia roszczeń przed sądem. Warto jednak próbować mediacji za pośrednictwem URTiP i sądów polubownych.

oprac: S. Kowalska źródło: Rzeczpospolita, 2005.02.12
" Rzeczpospolita czytelników. Prawa abonenta telefonicznego. "
Hanna Fedorowicz

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: