B2B dla małych i średnich
Wymieńmy choćby aukcje internetowe, sklepy internetowe czy witryny typu B2B umożliwiające- udział w aukcjach, dostęp do różnego rodzaju informacji, pozwalające poszerzać kontakty handlowe, wreszcie skutecznie promować własne przedsiębiorstwo. Zwłaszcza te ostatnie to w tej chwili to doskonała inwestycja nie tylko dlatego, że pozwala na skuteczne przemyślane wypromowanie własnego produktu czy usługi, ale ponieważ nie wymaga żadnych inwestycji własnych w infrastrukturę IT. Koszta wygenerowania dostępu do tego typu witryn czy zamówienia pakietu potrzbnych nam informacji są naprawdę niewielkie, a prócz aspektu związanego z oszczędnością czasu, należy tu wymienić i ten, który wiąże się z podniesieniem efektywności działania przedsiębiorstwa. A oto kilka przykładowych argumentów przemawiajacych za:
- obniżka kosztów i czasu obsługi zamówień - zwiększenie sprzedaż - większa lojalność klientów składających zamówienia elektroniczne - możliwość dostępu do nowych, dużych klientów - minimalne koszty zwiazane z poszukiwaniem klienta - bez inwestycyjne, łatwe w obsłudze oprogramowania dla kupujących - oszczędności wynikające z centralizacji zakupów (20 - 50 proc.) - pełna kontrola nad asortymentem kupowanych towarów - skrócony czas negocjacji z dostawcami
W roku 2003 wartość transakcji w polskim Internecie wyniosła 3 mld zł i wykazuje wzrostową tendencję. Elektroniczne platformy typu B2B to obiecujący rynek zbytu, właśnie w szczególności dla firm srednich. Nie wymaga ogromnych nakładów i oferuje obecnie coraz więcej gotowych do użytku produktów, rozwiązań czy strategii promocyjnych.
oprac: S. Kowalska źródło: Rzeczpospolita, 16.07.2004 "Handlowanie w sieci" Barbara Mejssner
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|