Po pierwsze daltego, że usługi te stają się coraz tańsze, po drugie ze względu na samą kompleksowość oferowanych rozwiązań.
Outsourcing telekomunikacyjny - na jakie korzyści mozemy liczyć:
- obniża kaszty utrzymania dostępu do Internetu, bez potrzeby
inwestycji w serwery i urządzenia telekomunikacyjne
- redukuje koszty zakupu urządzeń podtrzymujących zasilanie
sprzętu teleinformatycznego
- redukuje zakup oprogramowania dla zarządzania usługami
- redukuje koszty wyszkolenia i utrzymania personelu
- redukuje koszty związane z zatrudnianiem działu technicznego
zapewniającego nadzór nad sprzętem
- redukuje koszty związane z serwisem sprzętu
- obniża kaszty związane z archiwizacją danych
- zapewnia bezpieczeństwo fizyczne i informatyczne dla sprzętu
- gwarantuje parametry przepływu danych dostosowane
do oczekiwań klienta
Niewątpliwie dodatkowym atutem jest w takich wypadkach również fakt, że otrzymujemy system usług "skrojonych" specjalnie do naszych potrzeb
- Outsourcing telekomunikacyjny polega na dostarczeniu klientowi wskazanych przez niego funkcji sieciowych i telekomunikacyjnych oraz objęciu ich jedną umową. Rolą dostawcy jest zgromadzenie wszystkich klocków potrzebnych do wykonania zadania, czyli sprzętu, łączy transmisyjnych itd. - mówi Grzegorz Radzikowski z NASK.
Oszczędności do jakich prowadzi outsourcing telekomunikacyjny uzyskiwane są właśnie przez to, iż zwalniają nas one z inwestycji teleinforatycznych jakich musielibyśmy dokonać jako indywidualni użytkownicy. W takich sytuacjach zakup np. łączy o wysokiej przepustowości jest zwyczajnie droższy. Obecnie usługi teleinformatyczne we wszystkich branżach stanowią istotny składnik. Są podstawowym narzędziem pracy i drogi do realizacji biznesu. Nikt poważny nie zakwestionuje już, że bez zaawansowanych, gwarantujących sprawny obieg informacji, technologii, przedsiębiorstwo może się rozwijać. Korzystając z zewnętrznych usług teleinformatycznych, firmy mogą oszczędzić spore środki z jednej strony i otrzymać kompleksową usługę, która nie ogranicza się tylko do dostarczenia sprzętu i oprogramowania lecz staje się długoterminowym układem, którego firma może czerpać wiele korzyści.
oprac: S. Kowalska źródło: Nowy Przemysł - Miesięcznik Gospodarczy, 2004.07.01
"Kable na zewnątrz" Jarosław Maślanek