Zmiany...zmiany...zmiany
Eksperci s± pewni, że zmiana będzie wymagała od Centertela dużych nakładów pieniężnych. - Koszty kampanii wizerunkowej będ± ogromne - przewiduje Michał Marczak, analityk z DI BRE. Tego samego zdania jest Krzysztof Kaczmarczyk z Deustche Banku. - Markę Orange identyfikuje dzi¶ w Polsce najwyżej 2-3 proc. populacji. Centertel będzie musiał wydać kolosalne pieni±dze, by przekonać klientów, że pod nowym brandem nadal sprzedaje usługi telefonii mobilnej, a nie sok pomarańczowy - komentuje analityk - Ważne, żeby France Telecome (FT) nie powtórzył błędu Vodafone. Brytyjski operator zaczynał na rynku węgierskim w 2000 r. jako trzeci, z 5-proc. udziałem w rynku przy 30-proc. penetracji. Uznał, że jego marka jest tak silna, że nie wymaga agresywnej promocji. Efekt jest taki, że dzi¶ jego rynkowy udział nie przekracza 18 proc. To jedna z największych porażek Vodafone. Jego zdaniem, zmiana marki wymusi na Centertelu nakłady na reklamę, porównywalne z wydatkami wchodz±cych w 1999 r. na rynek funduszy emerytalnych. Może to być 200-300 mln zł rocznie.
oprac: S. Kowalska Ľródło: Puls Biznesu, 2005.01.13 "Telekomunikacja. Zmiana marki Centertela. Orange będzie kosztowny." Agnieszka Berger
WyraĽ swoj± opinię
Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶ć opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|