Operatorzy wejdą w muzykę
Ten trend nie omija także naszego kraju. Niektóre sklepy przyznają, że ich obroty rosną w tempie co najmniej kilkudziesięciu procent rocznie. - Tak naprawdę portale nie mają jeszcze zysków ze sprzedaży całych utworów muzycznych. Rynek jest na razie za mały - podkreśla Andrzej Kuśmierczyk, kierownik wydziału licencji i inkaso ZAIKS. ZAIKS, wartość sprzedanych plików muzycznych w Polsce wyniosła od 40 do 50 mln zł. Coraz większy udział w generowaniu zysków ma również sprzedaż całych utworów muzycznych. Na świecie wartość sprzedaży muzyki zapisanej cyfrowo stanowi około 6 proc. zysku firm fonograficznych. Połowa z tej sumy to zasługa komórek. Polscy operatorzy wzięli się do ostrej walki o klienta. Zaczął Centertel, który w kwietniu obwieścił start pierwszej telefonii 3 generacji. Jedną z jej atrakcji ma być Mobilna Muzyka, usługa umożliwiająca ściąganie plików muzycznych z bazy zawierającej około 200 tys. utworów. Tą samą drogą podąża już PTC. Firma ma w swojej bazie 300 tys. utworów, teraz chce przyciągnąć klientów obniżając cenę. To właśnie cena jest jeszcze hamulcem, który zaniża popyt. Ceny piosenek w sklepach operatorów wyglądają następująco. Centertel - 7,32 zł za utwór, PTC - 8,54 zł i więcej, Polkomtel - 2,44 zł. Zmiany w tym zakresie wymusi jednak sam rynek. - Trendy światowe pokazują, że w przyszłości sprzedaż muzyki może być źródłem dużych przychodów - mówi Radosław Samoszuk, z portalu Soho.pl.
oprac: S. Kowalska źródło: Gazeta Prawna, 2006.05.05 "Operatorzy kontra portale muzyczne." Adam Makosz
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|