W reklamie wzrost
W ciągu siedmiu miesięcy tego roku reklamodawcy wydali - patrząc na nakłady w poszczególnych mediach - o 7,7 proc. więcej niż przed rokiem. Na szczycie wierzchołka znalazła się branża farmaceutyczna. Na promocję leków i parafarmaceutyków przeznaczono kwotę rzędu 477 mln zł, co daje ok 6% wzrost, w stosunku do roku ubiegłego. Dalej w kolejce plasują się koncerny telekomunikacyjne, napoje i środki transportu. Zwrócono również uwagę na dynamiczny rozwój rynku motoryzacyjnego. Wydatki na reklamę utrzymują tu tendencję wzrostową. Analitycy twierdzą, że to wynik koncentracji działań promocyjnych na nowych, wchodzących na nasz rynek markach, które dynamizują i intensyfikują działania marketingowe. Bardzo wysoką pozycję zajęły branże mieszczące się w grupie rozrywka - kultura - edukacja, których wydatki plasują się na poziomie przekraczającym 795 mln zł. Sektor ten uplasował się na drugim miejscu po żywności. Rok wcześniej były to wielkości rzędu 585 mln zł.
oprac: S.Kowalska źródło: Gazeta Prawna, 2004.08.31 "Farmacja przed telekomunikacją. Reklama. Po siedmiu miesiącach br. wydatki wzrosły o 7,7 proc." Julita Wróbel
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|