Archiwum |
Sukces Nokii
Zmienił on średnią, nieco ociężałą - produkującą m.in. papier toaletowy - firmę , której w latach 90 wróżono nawet upadłość w światowego lidera telekomunikacji bezprzewodowej. W firmie opracowano globalną strategię rozwoju. Wziął pod uwagę prognozy zmian w stylu życia ludzi, trendy technologiczne, demograficzne i geopolityczne i postawił na telefonię komórkową, telekomunikację bezprzewodową. Zanim produkty Nokii opanowały cały świat trafiały do armii i organizacji rządowych. Ollila zlikwidował wkrótce inne działy produkcji. Sukces firmy i jej czołowa pozycja - swoisty dyktat nowinek i trendów - wynika z tego że firma nigdy, nawet w czasach bessy nie zrezygnowała z inwestycji w badania naukowe i tworzenia produktów opartych o nowe technologie. Dziś na ten cel przeznacza się aż 10 proc. obrotów. W 1998 r. firma już kontrolowała czwartą część światowego rynku telefonów komórkowych. Szybciej niż inni wprowadzała nowe wzory i marki. W ciągu kilku lat zwielokrotniła obroty. Zarobiła więcej niż rywale razem wzięci. Tylko w 2000 r. sprzedała ponad 400 mln telefonów. oprac: S. Kowalska źródło: Gazeta Prawna, 2004.08.03 Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym. |
Panel KlientaOferty usług
|