dzisiaj: 28-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Spoty sponsorów


Z takiego sposobu korzystają chętnie operatorzy telekomunikacyjni, firmy farmaceutyczne czy firmy z sektora finansowo-ubezpieczeniowego. Komunikaty tego typu widzimy zwykle przed najbardziej popularnymi serialami, prognozami pogody i programami sportowymi. Spot trwa zwykle tylko osiem sekund. Firmy mogą pokazać w nim swoją markę i produkt bez jawnego - w przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy - zachwalania jego walorów.

Jaka jest przewaga takiej strategii reklamowej?

-Firma ma okazję wystąpić przed konkretnym programem, a nie w tradycyjnym bloku reklamowym, gdzie często obok siebie emitowane są spoty konkurencji - mówi Piotr Bieńko, tv director domu mediowego MPG Media Planning Group.
Dla samych telewizji oferta sponsorska to sposób na oszczędności.
Z pieniędzy zarobionych ze sponsoringu stacja pokrywa koszty produkcji programu. Ceny reklam sponsorskich są porównywalne z cenami spotów w tradycyjnych blokach. Jedne i drugie zależą od pory emisji, a także oglądalności programu. Jednak w przypadku kontraktów na wyłączność - gdy program ma tylko jednego sponsora, a jego nazwa jest także w nazwie programu - firma płaci więcej niż gdyby reklamowała się w tradycyjnym bloku reklamowym.
W Europie Zachodniej wpływy stacji z tytułu reklam sponsorskich sięgają 10 proc. wszystkich przychodów z reklam. W Polsce ta forma reklamy dopiero się rozwija. Zdaniem Zbigniewa Badziaka, dyrektora Biura Reklamy TVP, w ubiegłym roku przychody z reklam sponsorskich stanowiły około 4 proc. wszystkich przychodów reklamowych telewizji. Na koniec tego roku wzrosną natomiast do około 7,5 proc.
- Reklama sponsorska najlepsze czasy ma dopiero przed sobą. Udział przychodów sięgnie około 10 procent - mówi Zbigniew Badziak.
Według niego polskie telewizje zarobią w tym roku na tej formie reklamy od 170 do 180 mln zł.

oprac: S. Kowalska źrodło: Gazeta Prawna, 2005.10.25
"Sponsoring lepszy od reklamy." Michał Fura

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: