dzisiaj: 19-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Optymistyczny koniec...optymistyczny początek


Gazeta Bankowa zamieściła dotyczący wyników poszczczególnych graczy.
PTC po spektakularnych sukcesach związanych z wprowadzeniem nowej marki pre-paid'owej Heyah,  2005 rok zakończyła spadkiem. Wyniki dotyczące lat 2003 i 2004, gdzie Polska Telefonia Cyfrowa miała odpowiednio 35,69 i 37,34 proc. udziałów w rynku, spadły w 2005 r. do poziomu 35,1 proc. Główna przyczyna spadku to zdaniem analityków spór między głównymi akcjonariuszami T-Mobile i Vivendi.
PTK Centertel do niedawna operator sieci Idea, a  obecnie Orange i marki pre-paid POP zakończył ubiegły rok liczbą 9,919 mln aktywnych kart SIM. Oznacza co, że zdobył 33,9 proc. udziału w rynku. Operator, który od kilku lat ma najwyższą dynamikę, odnotował w ub.r. ponad 40-proc. wzrost.
Trzeci z operatorów Polkomtel, operator sieci Plus, Simplus i Sami Swoi, jak wynika z szacunków zamknął ubiegły rok liczbą 8,95 mln aktywnych kart SIM. Tym samym udział rynkowy spółki wyniósł 31 proc.
Analitycy wskazują, że następnym przewrotem, który miejmy nadzieje zaowocuje dalszym spadkiem cen, będzie uwolnienie rynku i wprowadzenie oferty operatorów wirtualnych (MVNO) oraz szereg nowych usług związanych z telefonią trzeciej generacji (UMTS).
W tym roku operatorzy sieci mobilnych mogą liczyć na przyłączenie około 5 mln nowych klientów. Na wzrost popularności telefonii mobilnej mają jednak wpływ nie tylko obniżki cen usług, ale i bardziej nowoczesna oferta. Operatorzy wprowadzają stawki ryczałtowane, coraz bardziej atrakcyjne cenowo pakiety darmowych minut, ale także coraz większe możliwości dostępnych technologii. Poza tak popularnymi usługami, jak krótkie wiadomości tekstowe SMS, popularność na razie głównie wśród klientów biznesowych, zdobywa szerokopasmowy dostęp do internetu w technologii EDGE/UMTS.

oprac: S. Kowalska źródło: Gazeta Bankowa, 2006.03.06 "Burzliwy rok." Andrzej Szafrański

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: